/

/

A Ciutat Vella acordem amb el govern Collboni elaborar un Pla de Mobilitat específic per a Ciutat Vella davant la saturació turística i els problemes de connexió del districte

A Ciutat Vella acordem amb el govern Collboni elaborar un Pla de Mobilitat específic per a Ciutat Vella davant la saturació turística i els problemes de connexió del districte

El Plenari del Consell de Ciutat Vella, l’executiu del PSC accepta també els dos precs de Junts BCN que demanàvem més presència de Guàrdia Urbana i agents cívics a la Ronda de Sant Antoni, i més il·luminació, lavabos públics dignes i mesures contra l’incivisme a la Barceloneta

El Grup Municipal de Junts per Barcelona a Ciutat Vella ha acordat amb el govern de Jaume Collboni elaborar un Pla de Mobilitat específic per a Ciutat Vella davant la saturació turística i els problemes de connexió del districte. Al Plenari del Consell de Ciutat Vella, l’executiu del PSC ha acceptat també els dos precs de Junts BCN que demanàvem més presència de Guàrdia Urbana i agents cívics a la Ronda de Sant Antoni, i més il·luminació, lavabos públics dignes i mesures contra l’incivisme a la Barceloneta.

Al plenari del Consell de Districte de Ciutat Vella corresponent a aquest mes de maig i que es va celebrar ahir dijous, el grup de Junts per Barcelona, amb el conseller portaveu, Alfons Molons, i els consellers municipals Cristina Tous i Josep de Homdedeu, van aconseguir que s’aprovessin les tres iniciatives que hi va defensar. El conseller Josep de Homdedeu va defensar la proposició, aprovada per unanimitat, que acordava:

“1. Que el Govern Municipal elabori i presenti un Pla de Mobilitat específic per al Districte de Ciutat Vella abans de l’inici de la temporada d’estiu.

  1. Que aquest pla inclogui una revisió dels punts especialment congestionats o tensionats del districte, entre ells la plaça d’Antoni Maura i l’entorn de la Barceloneta.
  2. Que es plantegin mesures de reforç del transport públic, especialment de les freqüències de pas dels autobusos i de les connexions internes del districte.
  3. Que s’estudiïn millores d’accessibilitat i connectivitat a infraestructures especialment saturades, com la parada de metro de la Barceloneta.

 

  1. Que aquest pla es treballi amb participació dels grups municipals, entitats veïnals i associacions comercials del districte.” 

El conseller Homdedeu va advertir que “Ciutat Vella és probablement el districte més complex de Barcelona en matèria de mobilitat, perquè aquí conviuen residents, activitat econòmica, turisme i serveis en un espai molt limitat”. En aquest sentit, va lamentar que “durant anys s’han fet actuacions puntuals, però sense una mirada global ni una planificació específica adaptada a la realitat de Ciutat Vella”, fet que ha provocat “problemes de congestió, saturació del transport públic i dificultats de mobilitat quotidiana tant per als veïns com per als visitants”.

El conseller de Junts va destacar la situació de la plaça Antoni Maura, on “molts veïns denuncien una configuració semafòrica poc funcional que genera embussos i inseguretat”, així com la necessitat de reforçar les freqüències de pas dels autobusos i del transport públic durant els moments de màxima afluència. També va alertar sobre la saturació recurrent de la parada de metro de la Barceloneta. Segons Homdedeu, “fa anys que els veïns reclamen estudiar nous accessos i millores de connectivitat per evitar les aglomeracions constants que pateix aquesta estació”.

El conseller va remarcar que “Ciutat Vella és un dels districtes que més pressió turística suporta i, al mateix temps, un dels que més contribueix a la recaptació de la taxa turística”. Per això, va considerar que “una part d’aquests recursos hauria de revertir directament en actuacions concretes de mobilitat, accessibilitat i millora dels serveis públics per als residents”. “Ciutat Vella necessita una estratègia pròpia de mobilitat, adaptada a les singularitats del districte i capaç de compatibilitzar la vida veïnal, l’activitat econòmica i la pressió turística”, va concloure agraint els vots favorables a la iniciativa.

Els dos precs de Junts també van ser acceptats pel govern. El primer, formulat pel conseller portaveu Alfons Molons reclamava, com ja es va aprovar al Ple de l’Eixample del passat 8 de maig: “Que s’augmenti la freqüència de pas de la Guàrdia Urbana i d’Agents Cívics en el tram de Ronda de Sant Antoni entre Carrer del Tigre i Riera Alta, especialment en horari nocturn, així com s’estudiï la possibilitat de delimitar espais per al joc que ajudi a no crear molèsties innecessàries, especialment de nit”.

Molons va denunciar problemes d’incivisme a la renovada Ronda de Sant Antoni, especialment en el tram entre el carrer del Tigre i Riera Alta, un any després de la inauguració de la reforma. “El nou espai ha comportat millores urbanes, però també s’hi han detectat problemes persistents d’incivisme derivats, en part, d’una manca de delimitació clara dels usos de l’espai públic”, va explicar Alfons Molons.

Un segon prec, presentat per la consellera Cristina Tous, acordava:

  • Reforçar la il·luminació del parc de la Barceloneta, per reduir la percepció d’inseguretat i evitar usos inadequats de l’espai. 
  • Reobrir, mantenir i garantir el correcte funcionament del lavabo públic del parc de la Barceloneta, assegurant-ne una neteja freqüent i un control adequat perquè no es converteixi en un espai degradat i d’ús indegut.
  • Incrementar la neteja i el manteniment dels lavabos públics del barri, amb especial atenció als punts amb més afluència de persones.
  • Estudiar el canvi d’ubicació del lavabo públic situat al passeig Marítim de la Barceloneta, per tal que no quedi orientada directament cap a terrasses del establiments de restauració.
  • En cas que no sigui possible canviar-ne d’ubicació, adoptar mesures alternatives, com ara modificar l’orientació de la porta o instal·lar elements que redueixin l’impacte visual i les molèsties sobre les terrasses properes.”

Com va explicar Tous, la Barceloneta és un barri amb elevada afluència de visitants, fet que incrementa la necessitat de disposar de serveis públics suficients, accessibles i en bon estat. El barri disposa de lavabos públics, entre els quals n’hi ha un situat al parc de la Barceloneta, i un altre al passeig Marítim de la Barceloneta número 14.

Actualment, el lavabo públic situat dins del parc es troba fora de servei, una situació que, segons Tous, “acaba fomentant conductes incíviques i genera molèsties constants al veïnat i als usuaris de l’espai públic”. També va denunciar la situació del lavabo ubicat al passeig Marítim de la Barceloneta número 14, orientat directament cap a terrasses de restauració. “Cal garantir que els lavabos públics siguin espais nets, segurs i ben integrats amb la vida comercial, veïnal i turística del barri”, va concloure la consellera Cristina Tous, tot agraint l’acceptació del prec.

Barcelona, 29 de maig de 2026

ÚLTIMES NOTÍCIES

Demanem a Collboni un pla urgent per reforçar la seguretat, la coordinació policial i la recuperació de l’espai públic als barris afectats pels darrers episodis de violència armada

Demanem al govern Collboni que no recorri l’anul·lació del planejament dels barris de Gràcia i en consensuï un de nou

Reclamem al Govern Collboni mesures i canvis normatius per protegir restaurants amb llarga trajectòria i garantir-ne la seva continuïtat

Demanem al govern Collboni més refugis climàtics oberts a l’estiu i ajuts per adequar escoles per fer front a la calor

NOTICIES RELACIONADES

Votarem a favor del nou Pla d’Usos de Ciutat Vella per ajudar a retornar al districte l’equilibri entre l’activitat econòmica i la bona convivència amb el veïnat

Demanem a Collboni que també autoritzi a pujar per Via Laietana els vehicles abonats als pàrquings privats de la zona d’influència

Acordem amb el govern ampliar la presència Guàrdia Urbana entorn la Rambla del Raval per a lluitar contra la compravenda il·legal de medicaments

Desplaça cap amunt