Arrenquem al govern Collboni reunions bimensuals amb veïnat i grups polítics per fer el seguiment del pla de regeneració del barri del Besòs

Al Plenari del Consell de Sant Martí, l’executiu del PSC accepta el prec de TriasxBCN i es compromet a informar de l’augment de l’activitat delinqüencial al districte, però rebutja la proposta que reclamava identificar el punts en que l’actuació de camions de recollida de residus tensionen la mobilitat als barris de Sant Martí

El Grup Municipal de ‘Trias per Barcelona’ a Sant Martí ha arrencat al govern de Jaume Collboni el compromís de convocar reunions bimensuals amb el veïnat i els grups polítics per fer el seguiment del pla de regeneració del barri del Besòs. Al Plenari del Consell de districte de Sant Martí, l’executiu del PSC ha acceptat el prec de TriasxBCN i s’ha compromès a informar de l’augment de l’activitat delinqüencial al districte, però ha rebutjat la proposta que reclamava identificar el punts en que l’actuació de camions de recollida de residus tensionen la mobilitat als barris de Sant Martí.

En el ple del districte d’aquest mes de març, celebrat dijous de la setmana passada, el grup de Trias per Barcelona a Sant Martí, amb Maria Arenillas com a consellera portaveu, i els consellers municipals Miquel Alonso, Marc Garrido, Sergi Matas i Albert Ricart, va assolir prou suports per aprovar la proposició, i va veure com el Govern municipal acceptava un dels dos precs presentats.

La proposició, defensada per la consellera Maria Arenillas i aprovada per tots els grups municipals, també el PSC al Govern, i l’abstenció d’ERC, acorda: “Que el Govern Municipal del Districte de Sant Martí, es comprometi a convocar taules de seguiment de periodicitat bimensual, amb els veïns del Besòs afectats per el projecte de Regeneració del Barri i també els partits de l’oposició, per informar de l’evolució del projecte així com també per resoldre dubtes i qüestions que es plantegin”.

Com va assenyalar Arenillas, els veïns del Besòs afectats pels problemes de les males condicions d’habitabilitat urbana, “no se senten ben informats pel projecte de Regeneració del Barri, que s’ha fet sense comptar, en molts casos,

amb els afectats. Els veïns, que han expressat la seva preocupació, veuen passar els mesos sense veure solucionades les patologies que pateixen els seus habitatges”. “Volem que el govern convoqui una taula amb els veïns per anar-los informant i on puguin resoldre els seus dubtes”, va justificar la consellera de TriasxBCN.

Pel que fa als precs, en el primer, defensat pel conseller Albert Ricart,  Trias per Barcelona demanava: “Que el Govern Municipal del Districte de Sant Martí informi, amb dades, sobre l’estat de la seguretat al nostre Districte per barris, i si les dades delinqüencials són majors o menors que les explicitades per a tota la ciutat de Barcelona. També preguem que s’informi del pla o plans que té el Govern del Districte de cara a reduir sensiblement la delinqüència al nostre districte”. El Govern va acceptar el Prec.

El conseller Ricart va recordar que de la reunió de la Junta Local de Seguretat de Barcelona, reunida a la Casa Gran el passat mes de febrer, ha transcendit que l’activitat policial ha augmentat un 23 % en detencions i un 11,4% més d’investigats respecte el 2022; els fets delictius augmenten en un 8,6% en relació al 2022; els furts també augmenten un 6,5%, i les estafes en un 35%; les denuncies per violència sexual creixen un 24,5% respecte al 2022 i els fets ocorreguts en l’àmbit de la violència de gènere també s’incrementen en un 21,2%. “Volem conèixer les dades que afecten al nostre districte”, va reclamar Ricart.

Finalment, el conseller de TriasxBCN Miquel Alonso va presentar un segon prec per debatre en l’àmbit de la mobilitat al districte. Com va exposar el conseller de Trias per Barcelona, “hi ha punts concrets del districte amb trànsit molt dens en hores punta, una situació que perjudica la mobilitat dels veïns i veïnes i provoca un augment de contaminació. Aquest trànsit intens sovint és veu agreujat per la presència de vehicles de neteja; camions buidant containers i vehicles escombrant especialment, que segueixen una ruta planificada”. “La coincidència d’aquestes tasques provoca alentiment al trànsit, pel que reclamem al districte identificar els punts de trànsit tensionat per evitar aquestes situacions en futures replanificacions de rutes” va insistir Alonso.

Per tot plegat, TriasxBCn va defensar un Prec que reclamava: “Que el Govern Municipal del Districte de Sant Martí gestioni amb el Serveis de Neteja i Mobilitat per identificar aquests punts de trànsit altament tensionat en hores punta diàriament, es revisin les rutes planificades dels vehicles de neteja, com camions buidant containers i vehicles escombrant, per evitar la coincidència d’aquest vehicles en els punts i horaris identificats i d’aquesta manera no s’agreugin especialment aquests problemes de trànsit originats per causes alienes als servei de neteja. També que aquests punts de trànsit altament tensionats en horaris concrets, quedin registrats per evitar que en futures replanificacions de rutes es repeteixi la situació”. Però el Govern va rebutjar el Prec tot assegurant que no hi ha cap problema i que el servei de recollida d’escombraries millorar cada dia.

 

Barcelona, 8 de març de 2024

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
Email
Print
Desplaça cap amunt