La regidora Francina Vila presentarà a la pròxima Comissió d’Ecologia i Urbanisme una proposició que defensa la motocicleta com un bé de la mobilitat a protegir a Barcelona i que proposa solucions per fer front als problemes d’estacionament i implementar una estratègia eficient d’incentius perquè, en el termini de 5 anys, el 50% del parc de motos i ciclomotors de la ciutat estigui electrificat
El Grup municipal de Junts per Barcelona reclama al Govern de l’Alcalde Collboni un pla que promogui l’aparcament de moto en calçada i subterrani, i que incentivi l’electrificació d’aquests vehicles i els ciclomotors. La regidora de Junts BCN Francina Vila presentarà a la pròxima Comissió d’Ecologia i Urbanisme una proposició que defensa la motocicleta com un bé de la mobilitat a protegir a Barcelona i que proposa solucions per fer front als problemes d’estacionament i implementar una estratègia eficient d’incentius perquè, en el termini de 5 anys, el 50% del parc de motos i ciclomotors de la ciutat estigui electrificat.
Francina Vila, la regidora de Junts per Barcelona responsable de l’àmbit de la mobilitat, ha afirmat que, el parc de 300.000 motocicletes, inclosos els ciclomotors, amb el que compta Barcelona “contribueix a millorar de la fluïdesa del trànsit i a l’aprofitament de l’espai de la xarxa viària. La moto a Barcelona és un bé a protegir i incentivar”. Vila ha destacat que “la motocicleta és el vehicle de mobilitat personal per antonomàsia i les seves possibilitats són enormes”, però ha insistit “en la necessitat de solucionar el problema de l’estacionament i afavorir la transició a l’electrificació”.
Segons Vila, “la fluïdesa del trànsit intern a Barcelona no es pot explicar sense les motos i ciclomotors, que conformen el 40% de la mobilitat privada”. Aquests vehicles de dues rodes ocupen i poden maniobrar en menys espai i contribueixen a la fluïdesa facilitant el trànsit, ha assegurat. La regidora de Junts ha remarcat que “les motos i els ciclomotors són els vehicles de mobilitat personal per excel·lència a Barcelona; amb millors prestacions, i perfectament adaptats al trànsit a la ciutat, assegurats, matriculats, circulant per la calçada, amb casc i assimilats al trànsit dels vianants”.
Francina Vila ha defensat que “una veritable política ecologista és afavorir l’electrificació de la flota privada de vehicles, i el sector més fàcil de promocionar inicialment són les motos”. En aquest sentit, ha reclamat que “la transició cap a l’electrificació de la moto i el ciclomotor han de ser promocionades urgentment perquè afavoreix una millor qualitat de l’aire”.
Per tot plegat, a la Comissió d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat, que se celebra dimarts vinent, el grup de Junts per Barcelona ha registrat una proposició que “insta el Govern municipal, des del moment de l’aprovació d’aquesta proposició, que procedeixi a:
- Dissenyar un pla d’estacionament en superfície per a motos perquè puguin aparcar a la calçada de manera preferent.
- Incentivar, amb bonificacions a l’impost de circulació, l’aparcament de motos en aparcaments públics i privats.
3. Incrementar l’oferta de places d’aparcament de motos i ciclomotors en aparcaments públics.
- Implementar una estratègia eficient d’incentius perquè, en el termini de 5 anys, el 50% parc de motos i ciclomotors de la ciutat estigui electrificat.”
Barcelona, 14 de març de 2025