A la Comissió d’Ecologia, Urbanisme, Mobilitat i Habitatge, la regidora Francina Vila afirma que “Barcelona no té només un problema de model de mobilitat, sinó també un problema greu de gestió”, i reclama actuacions urgents per millorar la fluïdesa i la seguretat
El grup municipal de Junts per Barcelona ha aconseguit avui una majoria a l’Ajuntament que insta el Govern de Jaume Collboni a elaborar un Pla de Xoc de Gestió Operativa per a la millora de la Mobilitat per acabar amb el col·lapse viari a la capital catalana. A la Comissió d’Ecologia, Urbanisme, Mobilitat i Habitatge, la regidora de Junts BCN Francina Vila ha afirmat que “Barcelona no té només un problema de model de mobilitat, sinó també un problema greu de gestió”, i ha reclamat actuacions urgents per millorar la fluïdesa i la seguretat.
A la Comissió d’Ecologia, Urbanisme, Mobilitat i Habitatge, celebrada aquesta tarda, la regidora Francina Vila, ha defensat una proposició referent a la mobilitat a la ciutat que acordava:
“Amb l’objectiu de millorar la fluïdesa, la seguretat, la coordinació d’obres, el funcionament del transport públic en superfície, l’accessibilitat als equipaments i la reducció dels col·lapses recurrents: Instem al Govern municipal a presentar, en el termini de 3 mesos, un Pla de Xoc de Gestió Operativa de la Mobilitat de Barcelona que contingui entre d’altres qüestions:
-una auditoria dels punts crítics de congestió de la ciutat que identifiqui les causes que la provoquen.
-actuacions a curt termini de millora dels punts foscos de la mobilitat de la ciutat.
-l’impacte de les obres sobre els comerços i altres activitats econòmiques afectades i mesures de compensació.
-creació d’un canal únic de comunicació per la ciutadania afectada per les obres que dificulten la mobilitat de persones, béns i serveis.
-avaluació i seguiment de les mesures preses cada 6 mesos en el marc d’aquesta Comissió”.
Francina Vila ha alertat sobre la situació “cada vegada més dificultosa” de la mobilitat a la ciutat de Barcelona. “És una qüestió que ens preocupa, la mobilitat a la ciutat és dificultosa, també per les obres que s’estan executant de manera simultània, i això fa impossible moure’s per Barcelona en hores punta i en diversos punts foscos de tota la ciutat”. La regidora ha remarcat que “Barcelona no té només un problema de model de mobilitat, sinó també un problema greu de gestió de la mobilitat”. En aquest sentit, ha criticat que “durant anys, els governs han parlat de transformació urbana, de reducció de carrils o d’eixos verds, conceptes teòrics que aguanten bé sobre el paper, però que han oblidat que una ciutat no és només dibuixar plànols”.
“Sense una aproximació realista a la gestió del dia a dia és impossible resoldre el col·lapse que es viu, tots volem ciutat més amable”, ha afegit. Vila ha defensat que “la mobilitat és una infraestructura crítica”, i ha subratllat que “és un clam compartit per molts actors implicats. Cal una reacció urgent per part del govern municipal”. Vila ha remarcat que mentre no hi ha un nou pla de mobilitat, cal prendre decisions.
“Des de Junts hem fet els deures i hem identificat els 40 punts foscos de la ciutat, entre 3-5 per districte”, i ha afegit que es presenta la iniciativa amb l’objectiu de millorar la fluïdesa, la seguretat, la coordinació d’obres, el funcionament del transport públic en superfície, l’accessibilitat als equipaments i la reducció dels col·lapses recurrents.
La iniciativa s’ha aprovat amb els vots de Junts, PP, Vox; i l’abstenció del PSC, Barcelona en Comú i ERC.
Barcelona, 19 maig de 2026



