El president de Junts per Barcelona, Jordi Marti Galbis, ha enviat una carta a l’alcalde de Barcelona per expressar la seva preocupació davant la presència insuficient del català i reclama aprofitar la visita del Sant Pare per projectar la llengua catalana, la llengua pròpia de Catalunya, arreu del món
El grup municipal de Junts per Barcelona demana a l’alcalde Collboni que actuï per garantir una presència adequada del català durant la visita del papa Lleó XIV a Barcelona. Jordi Marti Galbis ha enviat una carta a l’alcalde de Barcelona per expressar la seva preocupació davant la presència insuficient del català i reclama aprofitar la visita del Sant Pare per projectar la llengua catalana, la llengua pròpia de Catalunya, arreu del món.
En la carta, Martí Galbis lamenta que el missal previst per a la celebració “relega el català a una posició secundària respecte al castellà” i que “la benedicció de la torre de Jesucrist, un dels moments més rellevants i mediàtics de la visita papal, estigui prevista íntegrament en castellà”.
El president del grup municipal recorda que la visita coincideix amb el centenari de la mort d’Antoni Gaudí, “una persona altament arrelada al país i a la identitat catalana, cosa que encara fa més dolorós veure com el català, llengua que defensava sempre l’arquitecte de la llum, no té la presència que es mereix a la cerimònia”. Martí afegeix que la defensa del català “s’ha de fer a diari i en totes les situacions” i remarca que una ocasió tan especial com és la visita del Sant Pare “és un moment que s’ha d’aprofitar per projectar la llengua catalana, la llengua pròpia de Catalunya, arreu del món”.
Per aquest motiu, Martí Galbis ha demanat a l’alcalde que “faci totes les gestions necessàries davant la Conferència Episcopal Espanyola, el cardenal Joan Josep Omella i la mateixa Santa Seu per garantir una presència del català adequada al reconeixement legal i institucional que té la llengua pròpia de Catalunya, tant en la missa de la Sagrada Família com en la resta d’actes oficials de la visita”. “Barcelona és la capital de Catalunya i vostè n’és l’alcalde. No demanem cap concessió ni cap favor, simplement estem defensant la nostra llengua, com fa qualsevol nació, i l’Ajuntament ha de ser exemplar i el primer a actuar”, conclou el president del grup de Junts, Jordi Martí, a la missiva.
Barcelona, 2 de juny de 2026



