/

/

‘Trias per BCN’ reclama al Govern Collboni que reactivi i posi en funcionament els 50 busos elèctrics aparcats des de fa mesos en un magatzem de TMB

‘Trias per BCN’ reclama al Govern Collboni que reactivi i posi en funcionament els 50 busos elèctrics aparcats des de fa mesos en un magatzem de TMB

El regidors Jordi Martí Galbis i Francina Vila registren una bateria de preguntes a l’Ajuntament en que demanen els motius d’aquesta situació en tres àmbits: l’estat dels vehicles, la instal·lació de punts de recàrrega i la manca de conductors en plantilla que denuncien els sindicats

 

El grup municipal de ‘Trias per Barcelona’ ha reclamat avui al Govern de l’Alcalde Jaume Collboni que reactivi i posi en funcionament la cinquantena d’autobusos elèctrics aparcats des de fa mesos en un magatzem de TMB (Transports Metropolitans de Barcelona. El regidor portaveu, Jordi Martí Galbis, i la regidora Francina Vila han registrat una bateria de preguntes a l’Ajuntament en que demanen conèixer els motius d’aquesta situació en tres àmbits: l’estat dels vehicles, la instal·lació de punts de recàrrega i la manca de conductors en plantilla que denuncien els sindicats.

 

Recentment ha aparegut a diferents mitjans de comunicació la notícia de que entre 40 i 50 autobusos elèctrics comprats per a TMB romanen estacionats des de fa mesos sense donar servei a les cotxeres que l’empresa pública de transport de Barcelona té a la Zona Franca. S’explica que per preservar la integritat mecànica i digital de tots aquests vehicles de manera periòdica se’ls fa circular pels voltants dels magatzem on estan aparcats fins al punt que, a hores d’ara, alguns d’aquests busos ja han recorregut milers de quilòmetres sense portar en el seu interior ni un sol passatger.

 

Els motius d’aquesta gestió ineficient de recursos són diversos, però a parer dels regidors Martí Galbis i Vila tots molt preocupants. D’una banda la manca de punts de càrrega elèctrica dels autobusos, per no existir una xarxa efectiva i ben implementada  de subministrament a la ciutat. D’una altra, la multiplicitat d’endolls, ja que els busos són de diferent fabricant, i cada model necessita diferents tipus de preses per carregar les bateries, cosa que dificulta enormement la infraestructura a instal·lar. I també, la inexplicable manca de col·locació del xip intern de TMB en aquests autobusos elèctrics aparcats a les cotxeres, que els permet formar part dels sistema de l’empresa que fa un seguiment del vehicle i que serveix també per controlar les targetes i els pagaments.

 

Per tot plegat, Jordi Martí Galbis i Francina Vila han registrat prop de 20 preguntes al Govern municipal sobre la situació d’aquests autobusos, tot recordant que l’àrea de mobilitat i la presidència de TMB, tot i el canvi d’alcalde,

 

continua amb els mateixos responsables polítics, els socialistes i la tinent d’Alcaldia Laia Bonet.

 

Les preguntes dels regidors de ‘Trias per Barcelona’ demanen conèixer els motius d’aquesta situació en tres àmbits: l’estat dels vehicles, la instal·lació de punts de recàrrega i la manca de conductors en plantilla que denuncien els sindicats, i són:

 

Busos elèctrics infrautilitzats:

 

·       ¿Quines són les raons per mantenir inoperatius 50 autobusos elèctrics durant més d’un any?

·       ¿Quin és el capteniment de l’Ajuntament de Barcelona davant d’aquesta situació que, infrautilitza les inversions realitzades i minimitza l’aprofitament de recursos disponibles per lluitar contra l’emergència climàtica?

·       ¿En quines dates es van adquirir les unitats d’autobusos?

·       ¿En quines dates van anar arribant les unitats d’autobusos?

·       ¿Quins van ser els diferents  proveïdors que els van proporcionar?

·       ¿Quin va ser el preu total i també específic per les diferents unitats?

·       ¿Qui va finançar la despesa de compra de les 50 unitats elèctriques?

·       ¿Quin és el temps exacte  que fa que estan aturats sense integrar-se en la xarxa de transport públic en superfície?

·       ¿Quants kilòmetres han recorregut per cada unitat, sense passatge per motius de manteniment?

·       ¿Quins són els treballs específics de manteniments que requereixen?

·       ¿Quin és el servei previst que donin un cop integrats en la xarxa de transport públic en superfície?

 

 

Punts de recàrrega:

 

·       ¿Quants  punts de recàrrega necessiten les unitats elèctriques infrautilitzades per ser operatives?

·       ¿A quins indrets concrets s’haurien d’implantar aquestes noves unitats de recàrrega?

·       ¿Quants punts de recàrrega n’hi ha d’instal·lats en aquest moment?

·       ¿A quins indrets concrets estan instal·lades les  unitats de recàrrega existents en aquest moment?

·       ¿Quan està previst que s’hi instal·lin les  unitats de recàrrega que faltin?

 

 

Plantilla de conductors:

 

És habitual que sindicats i grups i treballadors de Transports Metropolitans de Barcelona facin esment públicament de la falta endèmica de conductors d’autobusos que pateix la plantilla.

 

 

·       ¿Quin és el capteniment de l’Ajuntament de Barcelona davant d’aquesta demanda permanent de sindicats i treballadors sobre la falta de conductors d’autobús i si un increment de la plantilla podria contribuir a un millor aprofitament dels recursos disponible?

 

 

Barcelona, 21 de juliol de 2023

ÚLTIMES NOTÍCIES

Acordem amb el govern Collboni elaborar un informe tècnic sobre l’impacte de la reducció de la jornada laboral en el teixit econòmic de Barcelona

Acordem amb el govern activar un servei específic a través de l’Oficina de Consum per atendre les reclamacions dels afectats per l’apagada del 28 d’abril

A Sarrià-Sant Gervasi forcem la regidora executiva Gay a exercir les seves funcions i a presidir tots els consells de barri del districte

Denunciem la incoherència del govern Collboni en rebutjar a la Comissió de Presidència un prec sobre l’oci nocturn que sí havia aprovat al districte de l’Eixample

NOTICIES RELACIONADES

Desplaça cap amunt