La regidora Joana Ortega, que ha defensat la proposició que ho reclama la Comissió d’Economia i Hisenda, destaca que cal preservar la tradició comercial diversificada de Barcelona, que dona vida als barris, genera una identitat pròpia i llocs de treball
El Grup de ‘Trias per Barcelona’ ha rebut el suport de tots els grups municipals i el govern aprovarà un nou Pla d’impuls i suport al comerç. La regidora de ‘TriasxBCN’ Joana Ortega, que ha defensat la proposició que ho reclama la Comissió d’Economia i Hisenda, ha destacat que cal preservar la tradició comercial diversificada de Barcelona, que dona vida als barris, genera una identitat pròpia i llocs de treball.
A la Comissió d’Economia i Hisenda, la regidora Joana Ortega ha presentat una proposició, transaccionada amb el PSC i que ha comptat amb el suport de tots els grups, amb el següent contingut: “La Comissió d’Economia i Hisenda acorda instar el govern municipal a aprovar un nou Pla d’impuls i suport al comerç de Barcelona que incorpori l’estudi per a la creació de l’Agència de Promoció del Comerç Urbà com a instrument mixt de gestió format per representants del sector comercial i l’Ajuntament. El pla ha de donar resposta a les necessitats del món del comerç actual des d’una perspectiva transversal de la mà de les entitats i els representants del comerç de la ciutat i ha de servir com a eina i guia per dinamitzar, innovar i reforçar les estratègies comercials de la ciutat”.
Joana Ortega ha celebrat haver arribat a una transacció amb el govern que permetrà tirar endavant la iniciativa. “Barcelona és una ciutat amb tradició comercial diversificada, que dona als barris una identitat pròpia i també contribueix a projectar la Marca Barcelona”, ha dit, tot destacant també la funció vertebradora i de cohesió social del comerç.
El sector del comerç és un element bàsic per la generació de llocs de treball i constitueix la primera activitat econòmica de la ciutat quant a nombre de centres de cotització. “Cal preservar aquest model i potenciar el comerç urbà de la mà de les entitats, associacions comercials i de tot el sector de la ciutat; i
avançar en un nou pla que compti amb un ampli procés participatiu”, ha explicat Ortega.
La regidora ha assenyalat que aquest pla “no hauria de ser una fita, ha de ser un full de ruta i una oportunitat per canalitzar esforços públics i privats que ens permetin avançar cap a la creació de l’Agència de Promoció del Comerç Urbà, com a instrument mixt de gestió format per representants del sector comercial i l’Ajuntament”.
Joana Ortega ha agraït el suport unànime a la proposició: “esperem que puguem tirar endavant el pla, perquè el sector té reptes i problemes que necessiten un encaix general. Demanaríem celeritat a l’hora de fer estudi”.
Barcelona, 20 de setembre de 2023