/

/

Exigim a l’alcalde Collboni, i als governs de la Generalitat i l’Estat, el manteniment pel 2025 dels preus de la T-Usual i la T-Jove

Exigim a l’alcalde Collboni, i als governs de la Generalitat i l’Estat, el manteniment pel 2025 dels preus de la T-Usual i la T-Jove

El president del grup municipal de Junts, Jordi Martí Galbis, anuncia que Junts reclamarà a la pròxima Comissió d’Ecologia, Urbanisme, Habitatge i Mobilitat que es mantinguin les bonificacions en els títols més utilitzats com a mesura, també, per fomentar la promoció i la viabilitat del transport públic

El Grup municipal de Junts per Catalunya-Trias per Barcelona exigeix a l’alcalde Jaume Collboni, i als Govern de la Generalitat i l’Estat, el manteniment per l’any 2025 dels preus de la T-Usual i la T-Jove. El president del grup, Jordi Martí Galbis, ha anunciat avui que Junts-TriasxBCN reclamarà a la pròxima Comissió d’Ecologia, Urbanisme, Habitatge i Mobilitat que es mantinguin les bonificacions en els títols més utilitzats com a mesura, també, per fomentar la promoció i la viabilitat del transport públic.

El cap del grup de Junts-TriasxBCN, Jordi Martí Galbis, i la regidora de Mobilitat, Francina Vila, han comparegut en roda de premsa per exposar la posició del grup en relació a les tarifes del transport públic a l’àrea de Barcelona, i que en breu ha d’aprovar l’Autoritat del Transport Metropolità, l’ATM, per l’exercici de 2025: “una qüestió molt important, des del punt de vista polític, també social i econòmic”.

“Estem pendents de saber les tarifes que ha d’aprovar l’ATM; però el Govern de Salvador Illa a la Generalitat, i el de l’Alcalde Collboni aquí a l’Ajuntament, estan esperant a veure què decideixen els seus ‘jefes’ de Madrid”, ha exposat Martí, que ha afegit que “aquesta espera és negativa; perquè el que s’espera de governs responsables i autònoms és més fermesa per demanar el manteniment de les bonificacions al 50% sobre els títols de transport més utilitzats pels barcelonins: la T-Usual, i a T-Jove”.

“Exigim aquest manteniment, perquè fer desaparèixer alguna part de es bonificacions és intolerable”, ha demandat Martí, que ha alertat que treure la bonificació de la T-Usual, vol dir que, de cop, l’1 de gener, els usuaris d’aquest títol passin a pagar el doble, 42,70 euros mensuals (en el cas que l’àmbit sigui de només la zona 1 de Barcelona). “Són més de 250 euros de més cada any”, ha advertit.

“És insostenible, especialment en l’actual context d’impostos elevats i d’inflació, que un govern es plantegi la decisió d’eliminar una bonificació del 50%, que implica un augment del 100%, i no només afecta la T-Usual i la T-Jove, també als títols especials per a famílies nombroses, monoparentals i les persones en situació d’atur”, ha denunciat el cap del grup de Junts.     

“Aquesta supressió seria també un missatge equivocat, seria deixar d’apostar per les polítiques de foment i promoció del transport públic”, ha assenyalat, tot afegint que aquest 2024 està sent un any de rècord pel que fa al nombre d’usuaris del metro i l’autobús a Barcelona. Per exemple, els usuaris de metro el passat mes de setembre van esta més del 12% per sobre dels millors registres mensuals d’abans de la pandèmia, el 2019. Entre el juny del 2023 i el juny del 2024 es va assolir un rècord històric de trajectes al transport públic: 1.135 milions de viatges, 46 milions més que l’anterior màxim. “Aquestes dades demostren que s’està aconseguint fidelitzar l’usuari i incrementar l’ús del transport públic a l’Àrea Metropolitana”.

Martí Galbis ha explicat que a la pròxima Comissió d’Ecologia, Urbanisme, Habitatge i Mobilitat que s’ha de celebrar dimarts que ve a la tarda, la regidora Francina Vila sotmetrà a votació una proposició que bàsicament reclama el manteniment bonificacions. Et text de la iniciativa demana:

“La Comissió d’Ecologia, Urbanisme Mobilitat i habitatge acorda:

Que el govern municipal de l’Ajuntament de Barcelona, membre del Consell l’Administració de l’Autoritat de Transport Metropolità (ATM) insti a aquest consorci a continuar bonificant els títols de transport públic, especialment el 20% de la T-Usual, T-Jove, així com la de les famílies monoparentals, nombroses i les persones en situació d’atur, ja que  és d’aquesta manera  com també es fomenta  la promoció i la viabilitat del transport públic.

Que el govern municipal exigeixi al govern de l’Estat a:

1) Mantenir la bonificació de tots els títols de transports actuals.

2)Executar totes les inversions de rodalies que calen per modernitzar la xarxa i apaivagar el greuge en inversions de infraestructures del transport.

3)Garantir la puntualitat i la qualitat d’aquest servei públic, exigible a una societat avançada com la nostra i amb un altíssima pressió fiscal.

4)Mantenir les bonificacions al servei de Rodalies, per garantir l’accés a la mobilitat a un percentatge de la població que no pot afrontar el seu cost de manera habitual.

 

Barcelona, 5 de desembre de 2024

 

ÚLTIMES NOTÍCIES

Demanem protecció màxima i un pla de museïtzació per a les antigues pedreres romanes descobertes a Montjuïc

Denunciem la ineficàcia del Govern Collboni per fer front a la calor, que a 2 dies d’arribar l’estiu fracassa en la implementació dels plans d’ombres i de refugis climàtics

Comprometem el govern Collboni a executar amb urgència el Pla d’Ordenació Comercial del Mercat de la Concepció

Acordem amb Collboni exigir al govern de l’Estat el manteniment de les bonificacions al transport públic almenys fins que Rodalies funcioni correctament

NOTICIES RELACIONADES

Desplaça cap amunt