/

/

Denunciem l’ús de diners públics per part de Collboni en una nova campanya de propaganda personal

Denunciem l’ús de diners públics per part de Collboni en una nova campanya de propaganda personal

El President del grup, Jordi Martí Galbis, registra 11 preguntes adreçades a l’alcalde reclamant explicacions d’una campanya d’autobombo que ha portat a repartir un fulletó de l’Ajuntament a totes les bústies de la ciutat en un intent desesperat de maquillar la paràlisi del seu govern en minoria

El grup municipal de Junts per Barcelona a l’Ajuntament ha denunciat avui l’ús de diners públics per part de Collboni en una nova campanya de propaganda personal. El President del grup de Junts BCN, Jordi Martí Galbis, ha registrat 11 preguntes adreçades a l’alcalde que reclamen explicacions per una campanya d’autobombo que ha portat a repartir un fulletó de l’Ajuntament a totes les bústies de la ciutat en un intent desesperat de maquillar la paràlisi del seu govern en minoria.

El president del grup municipal de Junts per Barcelona, Jordi Martí Galbis, ha denunciat avui el que considera “un nou episodi d’ús partidista dels recursos públics” per part de l’alcalde Jaume Collboni i el seu equip de govern. En les darreres setmanes, l’Ajuntament ha distribuït fulletons a tot color i amb la fotografia i un text de Jaume Collboni a les bústies dels edificis de tots els barris de Barcelona on s’expliquen les suposades fites aconseguides durant els dos primers anys de mandat i els projectes pendents pels dos anys restants.

“Estem davant d’una campanya de propaganda política pagada amb els diners de tots els barcelonins”, ha afirmat Martí Galbis. “Mentre la ciutat acumula problemes sense resoldre en matèria de seguretat, habitatge, neteja i mobilitat, l’alcalde Collboni dedica recursos públics a millorar la seva imatge personal, en un intent desesperat de maquillar la paràlisi del seu govern en minoria”, ha dit Martí.

El president del grup municipal de Junts ha destacat que “aquesta campanya és especialment greu perquè intenta vendre com a èxits propostes que encara no s’han executat o que, directament, són incompliments flagrants de promeses anteriors”. En aquest sentit, Martí Galbis ha afegit que “Collboni segueix el manual de l’alcaldessa Colau: governar a cop de titular i propaganda, en lloc de resoldre els problemes reals dels ciutadans”.

Per aquest motiu, el regidor ha registrat formalment a l’Ajuntament un total d’11 preguntes dirigides a l’alcalde Collboni per conèixer tots els detalls d’aquesta campanya:

1. Quin ha estat el cost total d’aquesta campanya de comunicació?
2. A càrrec de quina partida pressupostària s’ha executat aquesta campanya i quina proporció de la mateixa representa?
3. Quant ha costat aquesta campanya a cadascun dels districtes de la ciutat?
4. Quants tríptics s’han imprès a cada districte i en quins barris i equipaments s’han repartit?
5. En quins idiomes s’ha realitzat la campanya i quins criteris s’han fet servir per escollir-los?
6. Quin és l’interès públic que justifiqui la necessitat de la despesa que ha suposat aquesta campanya?
7. Quins mitjans s’han utilitzat per a la difusió d’aquesta campanya i amb quin motiu han estat escollits?
8. Quants recursos s’han destinat a cadascun dels mitjans utilitzats i quin percentatge representen del pressupost destinat a la campanya?
9. S’han contractat empreses externes per al disseny, execució i difusió de la companya? Quin ha estat el procediment de contractació seguit?
10. Preveu el govern municipal fer noves campanyes com l’esmentada i quants recursos hi destinarà?
11. Quina és l’audiència potencial d’aquesta campanya?

“Tenim el dret i el deure de fiscalitzar com es gasten els diners públics, i més encara quan sospitem que s’estan utilitzant per a finalitats propagandístiques”, ha explicat Martí Galbis. “La ciutadania mereix transparència absoluta sobre el cost d’aquestes campanyes d’autobombo”, ha dit el regidor de Junts.

“Des de Junts per Barcelona consideren que aquesta campanya és només la punta de l’iceberg d’un model de gestió basat en la imatge i no en els resultats. Barcelona necessita solucions reals i no fulletons de colors que acabaran a les papereres”, ha conclòs el president del grup municipal.


Barcelona, 2 de juny de 2025

ÚLTIMES NOTÍCIES

Demanem protecció màxima i un pla de museïtzació per a les antigues pedreres romanes descobertes a Montjuïc

Denunciem la ineficàcia del Govern Collboni per fer front a la calor, que a 2 dies d’arribar l’estiu fracassa en la implementació dels plans d’ombres i de refugis climàtics

Comprometem el govern Collboni a executar amb urgència el Pla d’Ordenació Comercial del Mercat de la Concepció

Acordem amb Collboni exigir al govern de l’Estat el manteniment de les bonificacions al transport públic almenys fins que Rodalies funcioni correctament

NOTICIES RELACIONADES

Desplaça cap amunt