Al Plenari del Consell de Sants-Montjuïc, l’executiu municipal accepta també un prec de Junts i buscarà una solució provisional per generar ombra i reduir la incidència de la calor al pati de l’Escola Pràctiques; però rebutja aprofitar el desenvolupament del Pla de Millora Urbana del Palau del Vestit per prioritzar l’espai per a vianants a la façana de la Gran Via
El Grup Municipal de Junts per Barcelona al districte de Sants-Montjuïc ha acordat amb el govern de Jaume Collboni reforçar el patrullatge policial, actuacions urgents contra els punts de droga al Poble-sec i un pla de seguretat a Montjuïc. Al Plenari del Consell de Sants-Montjuïc, l’executiu municipal ha acceptat també un prec de Junts i buscarà una solució provisional per generar ombra i reduir la incidència de la calor al pati de l’Escola Pràctiques; però ha rebutjat aprofitar el desenvolupament del Pla de Millora Urbana del Palau del Vestit per prioritzar l’espai per a vianants a la façana de la Gran Via.
El grup de Junts per Barcelona a Sants-Montjuïc, amb la consellera-portaveu, Georgina Lázaro, i els consellers Jofre Mont, Laura Cuadrado i Albert Torelló, va participar en el Ple del districte d’aquest mes de maig que es va celebrar ahir dimecres. La portaveu Georgina Lázaro va defensar una proposició, aprovada per unanimitat, per la qual s’insta el Govern del Districte a:
- Reforçar de manera immediata el patrullatge a peu al barri del Poble-sec, incrementant la presència de la Guàrdia Urbana i coordinant-se amb els Mossos d’Esquadra per garantir una policia de proximitat real, visible i continuada.
- Desplegar un pla específic d’intervenció a l’entorn de Montjuïc, reforçant la vigilància i la presència policial per prevenir activitats delictives i garantir la seguretat en aquest espai.
- Elaborar i actualitzar un mapa dels punts de venda de droga al barri del Poble-sec, en coordinació amb els cossos policials, i garantir una actuació ràpida, coordinada i efectiva per a la seva erradicació.
- Donar compte periòdicament al Consell de Barri i al Consell Plenari del Districte de l’estat d’execució d’aquestes mesures i de l’evolució dels indicadors de seguretat al barri.
La consellera municipal Georgina Lázaro va alertar de “l’augment de la percepció d’inseguretat” al barri del Poble-sec, tal com han posat de manifest diferents entitats veïnals, especialment l’Associació de Veïns del Poble-sec, així com nombroses queixes i avisos recollits en espais de participació i canals municipals. Va remarcar que “de fa anys es reclama un reforç del patrullatge a peu per part de la Guàrdia Urbana de Barcelona i dels Mossos d’Esquadra, amb l’objectiu de garantir una policia de proximitat efectiva”. La consellera de Junts també va posar el focus en l’entorn de Montjuïc, on considera que “cal reforçar la vigilància, el manteniment i la seguretat perquè torni a ser un espai amable, accessible i segur per a tothom”. En aquest sentit, va criticar “la manca de transparència i retorn sobre les actuacions municipals en matèria de seguretat”, fet que “incrementa la sensació d’abandonament entre el veïnat”.
D’altra banda, el conseller Jofre Mont va presentar un prec que reclamava: “Que el Govern del Districte de Sants-Montjuïc, en coordinació amb el Consorci d’Educació de Barcelona, les àrees municipals competents i la comunitat educativa del centre, implementi amb caràcter urgent una solució provisional per generar ombra i reduir la incidència de la calor al pati de l’Escola Pràctiques en la recta final del curs escolar i durant el mes de juliol, atenent als compromisos adoptats amb el centre”.
Mont va denunciar que “els problemes de confort tèrmic continuen afectant el dia a dia de l’alumnat i del conjunt de la comunitat educativa”. En aquest sentit, ha afirmat que “la instal·lació dels tres tendals al pati ha estat completament insuficient i inefectiva”. El conseller de Junts va reclamar “una actuació urgent per garantir espais d’ombra adequats abans de final de curs i durant el mes de juliol”, i ha recordat que “existeixen compromisos pendents amb el centre que el Govern municipal ha de complir”, celebrant que el prec fos acceptat.
El conseller Albert Torelló va presentar un segon prec de Junts que reclamava: “Que el Govern municipal assumeixi el compromís polític d’aprofitar el desenvolupament del Pla de Millora Urbana del Palau del Vestit per prioritzar l’espai per a vianants a la façana de la Gran Via, i en concret:
- Que es valori de manera efectiva la incorporació d’una porxada o solució equivalent que ampliï l’espai útil per a vianants i millori el confort climàtic en aquest tram de la Gran Via.
- Que es garanteixi que el projecte final introdueixi millores per permetre un pas més adequat i comfortable pels vianants.
- Que es facin públics els criteris de disseny adoptats i les alternatives estudiades, garantint la participació veïnal activa”.
Torelló va advertir que “el planejament aprovat consolida un dels punts més tensionats de la ciutat en termes de mobilitat i espai públic”. Segons la consellera, “una operació d’aquesta magnitud havia de servir per prioritzar clarament els vianants i millorar la qualitat urbana de l’entorn de plaça Espanya”.
El conseller de Junts va lamentar que “el projecte mantingui pràcticament intacta l’estructura viària actual”, i ha defensat alternatives “viables i compatibles amb la protecció patrimonial”, com ara la incorporació d’una porxada a la planta baixa per guanyar espai d’ús ciutadà “sense necessitat de modificar la secció viària”.
“El Govern municipal no pot desaprofitar una operació d’aquesta magnitud per millorar de manera tangible les condicions de confort, accessibilitat i qualitat urbana en un dels principals eixos de la ciutat”, va afegir, lamentant la negativa de l’executiu d’acceptar el prec.
Barcelona, 14 de maig de 2026






