/

/

Junts, BComú i ERC denuncien que Collboni incompleix per primera cop un mandat majoritari i no convoca el Ple Extraordinari sobre la vaga dels treballadors municipals

Junts, BComú i ERC denuncien que Collboni incompleix per primera cop un mandat majoritari i no convoca el Ple Extraordinari sobre la vaga dels treballadors municipals

 

Els grups municipals a l’oposició, que demanen en una proposició conjunta l’obertura immediata del diàleg en una mesa amb representació dels sectors implicats, critiquen la inacció i deixadesa de funcions de l’executiu socialista i exigeixen la convocatòria immediata del Ple

 

Els grups municipals de Junts per Barcelona, Barcelona en Comú i Esquerra Republicana han denunciat aquest dilluns que l’alcalde Jaume Collboni ha incomplert per primera vegada en la història democràtica de l’Ajuntament el mandat majoritari del Consell Municipal i no ha convocat el Plenari Extraordinari sobre la vaga dels treballadors municipals que s’hauria de celebrar aquest dimecres 14 de maig, segons estableix el Reglament Orgànic Municipal.

La petició formal de convocatòria del Ple Extraordinari es va registrar el passat 22 d’abril amb el suport dels tres grups de l’oposició, que representen 25 dels 41 regidors del consistori. El Reglament Orgànic Municipal estableix que, quan una majoria de grups sol·licita un Ple Extraordinari, l’Alcalde està obligat a convocar-lo en un termini màxim de 15 dies hàbils. Aquest termini venç aquest dijous 14 de maig.

Els tres grups han criticat amb duresa l’actitud de l’alcalde Collboni, tot destacant que és la primera vegada en la història democràtica de Barcelona que un alcalde decideix no complir amb el mandat majoritari del Consell Municipal. “Això és una mostra més de la seva incapacitat de diàleg, del seu menyspreu cap als treballadors municipals en vaga i de la seva falta de respecte institucional”, ha indicat el president del grup de Junts, Jordi Martí Galbis. Les tres formacions polítiques propulsores del Plenari Extraordinari denuncien deslleialtat institucional de l’executiu socialista cap a ells, mala praxis en els terminis i processos del Govern Collboni i un menyspreu total als treballadors i treballadores municipals que estan en vaga.

Tant Barcelona en Comú, com Junts i Esquerra Republicana volen destacar la deixadesa del Govern Collboni, un govern en solitari i en minoria, a l’hora d’entomar les problemàtiques de la ciutat. En aquest cas, les vagues dels treballadors i treballadores municipals, unes mobilitzacions que fa setmanes que s’estan produint i que per la inacció de Collboni s’estan enquistant. Ha quedat clar, consideren Junts, Comuns i ERC, que amb aquesta actitud el govern del PSC demostra que no vol escoltar ni els treballadors ni l’oposició.

La petició de Ple Extraordinari, registrada el 22 d’abril, tenia com a objectiu obrir espais de diàleg immediat amb els col·lectius de treballadors municipals en vaga: professionals dels serveis socials, de les oficines d’atenció ciutadana (OAC), de les biblioteques, de les escoles bressol i dels serveis de feminismes, entre d’altres.

Els tres grups denuncien que aquests treballadors porten setmanes reclamant diàleg amb el govern municipal per abordar la sobrecàrrega laboral, la manca de recursos humans i les incerteses generades pel nou acord de condicions laborals. La proposició registrada pels tres grups també demanava que el govern municipal presentés, en un termini màxim de 60 dies, un informe detallat per a cada un dels serveis afectats (biblioteques, EAIA, escoles bressol, OAC, CUESB i serveis de feminismes) que inclogués:

  • Diagnosi actual de plantilles i càrrega de treball
  • Ràtios professionals/usuaris
  • Necessitats de reforç de personal i recursos
  • Mesures concretes per garantir la seguretat laboral i protocols d’actuació
  • Calendari d’implementació amb dotació pressupostària associada

“El govern de Jaume Collboni no només no ha convocat el Ple Extraordinari, sinó que tampoc ha presentat cap proposta concreta per resoldre el conflicte. Aquesta és la realitat d’un govern feble, sense lideratge i sense voluntat de diàleg», ha conclòs Jordi Martí Galbis. Els tres grups de l’oposició han exigit a l’alcalde Jaume Collboni que convoqui immediatament el Ple Extraordinari i obri espais de diàleg real amb els treballadors municipals en vaga.

 

Barcelona, 12 de maig de 2025

 

ÚLTIMES NOTÍCIES

Demanem a Collboni un pla urgent per reforçar la seguretat, la coordinació policial i la recuperació de l’espai públic als barris afectats pels darrers episodis de violència armada

Demanem al govern Collboni que no recorri l’anul·lació del planejament dels barris de Gràcia i en consensuï un de nou

Reclamem al Govern Collboni mesures i canvis normatius per protegir restaurants amb llarga trajectòria i garantir-ne la seva continuïtat

Demanem al govern Collboni més refugis climàtics oberts a l’estiu i ajuts per adequar escoles per fer front a la calor

NOTICIES RELACIONADES

Desplaça cap amunt