/

/

Demanem que l’Ajuntament reclami a l’Estat que conclogui el llistat de bens confiscats a Barcelona pel franquisme i iniciar el procés de devolució als seus hereus legítims

Demanem que l’Ajuntament reclami a l’Estat que conclogui el llistat de bens confiscats a Barcelona pel franquisme i iniciar el procés de devolució als seus hereus legítims

El President del grup de Junts BCN, Jordi Martí Galbis, defensarà a la Comissió de Presidència de dimecres una proposició que demana a Collboni que aquest sigui un tema prioritari de la pròxima Comissió Mixta amb l’executiu central i on s’acordi que les propietats no reclamades passin al consistori per a ús social i cultural  

El Grup Municipal de Junts per Barcelona vol que l’Ajuntament reclami a l’Estat que conclogui el llistat de bens i drets confiscats pel franquisme a la capital catalana i que iniciï el procés de devolució als seus hereus legítims. El President del Grup de Junts BCN, Jordi Martí Galbis, defensarà a la Comissió de Presidència de dimecres una proposició que també demana al Govern de Jaume Collboni que aquest sigui tema prioritari de la pròxima Comissió Mixta amb l’executiu central i on s’acordi que les propietats no reclamades passin al consistori per a ús social i cultural.

El president del grup municipal de Junts per Barcelona, Jordi Martí Galbis, ha recordat que segons la Llei espanyola 20/2022 de Memòria Democràtica, en el seu article 31.2, l’Estat havia de dur a terme en el termini d’un any una auditoria dels béns i drets confiscats pel règim franquista. Com ha exposat Martí, “a hores d’ara no sabem si aquesta auditoria s’ha dut a terme tot i haver-se finalitzat el termini d’un any”.

Són nombroses les propietats i drets confiscats pel franquisme a Catalunya, algunes d’elles a Barcelona, “i creiem que és un deure moral i ètic rescabalar i reparar a les entitats i persones víctimes d’aquestes confiscacions”.

Així, la iniciativa de Junts BCN, que Jordi Martí Galbis defensarà i es debatrà a la Comissió de Presidència, Seguretat i Règim Interior que es celebrarà dimecres que ve al matí, acorda:

“• Instar al Govern de l’Estat Espanyol a fer pública l’auditoria de béns i drets confiscats pel règim franquista en el termini de dos mesos.

  • Que en la propera Comissió mixta Ajuntament de Barcelona – Generalitat – Estat s’inclogui un punt en l’ordre del dia per tal de tractar la qüestió de la devolució dels béns i drets confiscats pel règim franquista a la ciutat de Barcelona.
  • Que en el cas que aquests béns i drets confiscats no tinguin hereus legítims aquests passin a l’Ajuntament de Barcelona per a usos socials i culturals, i que en el cas que fossin béns i drets d’Ateneus, Associacions i Cooperatives aquests béns i drets siguin d’ús per a actuals Ateneus, Associacions i Cooperatives.”

Barcelona, 17 de febrer de 2025

ÚLTIMES NOTÍCIES

Demanem a Collboni un pla urgent per reforçar la seguretat, la coordinació policial i la recuperació de l’espai públic als barris afectats pels darrers episodis de violència armada

Demanem al govern Collboni que no recorri l’anul·lació del planejament dels barris de Gràcia i en consensuï un de nou

Reclamem al Govern Collboni mesures i canvis normatius per protegir restaurants amb llarga trajectòria i garantir-ne la seva continuïtat

Demanem al govern Collboni més refugis climàtics oberts a l’estiu i ajuts per adequar escoles per fer front a la calor

NOTICIES RELACIONADES

Desplaça cap amunt