Barcelona, imaginem-la junts!

Notícies

Totes les notícies

L’Ajuntament elaborarà immediatament, a proposta de JuntsxCat, un pla d’acció per estimular el consum del comerç local i garantir la seva viabilitat

La Comissió d’Economia i Hisenda aprova per unanimitat una proposició del Grup de Junts per Catalunya a Barcelona que impulsa, en 4 eixos, aprovar campanyes de promoció, impulsar la digitalització i els MarketPlace, donar ajuts per la compra d’epi’s i adaptar els locals

 

L’Ajuntament de Barcelona elaborarà immediatament, a proposta del Grup Municipal de Junts per Catalunya, un pla d’acció per estimular el consum del comerç local i de proximitat i garantir la seva viabilitat. La Comissió d’Economia i Hisenda de l’Ajuntament ha aprovat avui per unanimitat una proposició del grup de JuntsxCat, que ha defensat la seva presidenta, Elsa Artadi, que impulsa, en 4 eixos, aprovar campanyes de promoció, impulsar la digitalització i els MarketPlace, donar ajuts per la compra d’epi’s i adaptar els locals, entre d’altres mesures.

 

El Grup municipal de JuntsxCat ha centrat bona part de les seves iniciatives a la Comissió d’Economia i Hisenda d’aquesta tarda, sobre tot la seva proposició, a donar suport al comerç, “un sector de gran importància que dóna vida a la ciutat, i que s’enfronta a grans reptes a causa de la crisi que ha generat la irrupció de la Covid-19, i que poden provocar tancaments massius de comerços que facin que es transformi la ciutat”, ha dit Elsa Artadi.

 

La cap del grup de JuntsxCat ha exposat que “no tindrem de moment la demanda dels turistes, i les rendes de les famílies estan tocades, hi haurà menys consum, la gent s’ha acostumat a comprar per internet; i hi ha por, i per això presentem un pla d’acció, que és el que li falta al govern, per assegurar la solvència dels comerços, en un moment que ingressos han caigut, i estimular la demanda per mantenir la seva viabilitat”.

El Grup de Junts per Catalunya ha presentat, en aquest sentit una proposició que, un cop transaccionada amb el Govern d’Ada Colau, s’ha aprovat per unanimitat de tots els grups i que estableix que:

La Comissió d’Economia i Hisenda acorda instar al govern municipal a impulsar de forma immediata un Pla d’Acció destinat al comerç local i de proximitat per tal d’estimular el consum, que inclogui els següents ítems:

 

  1. Apel·lar al retrobament de les barcelonines i els barcelonins amb la seva ciutat i en la necessitat de donar suport, en aquests moments, al comerç local en front de les grans plataformes digitals a través d’una campanya que posi en valor la necessitat de preservar el comerç de proximitat, els avantatges pel client que té (qualitat, varietat, tracte personalitzat, etc.) i alhora que doni visibilitat a la seva diversitat que fa de Barcelona una ciutat on s’hi pot trobar de tot.

 

  1. Donar suport a les iniciatives dels eixos i associacions comercials de la ciutat que estan desenvolupant eines de Marketplace per digitalitzar el sector i competir amb els grans proveïdors que provoquen el tancament dels negocis de proximitat.

 

  1. Aprovar una línia de subvencions o consensuar amb el sector altres mecanismes d’ajuts directes o indirectes, per ajudar a la compra d’EPIs i la instal·lació de mesures de seguretat i higiene.

 

  1. Implantar, de comú acord entre els departaments i empreses municipals necessaris (Comerç, ICUB, B:SM, etc.) i els eixos i associacions comercials de la ciutat, un sistema que permeti bescanviar compres en el comerç de proximitat associat per entrades a equipaments culturals públics (i fins i tot privats que s’hi vulguin afegir) i a instal·lacions municipals dedicades al lleure, per tal d’activar la demanda comercial, cultural i de lleure de la ciutat.

 

Artadi ha descrit i justificat la necessitat de treballar en els 4 eixos que assenyala la proposició. “Molts municipis petits ja estan fent campanyes de promoció del seu comerç, hem de fer valdre que a Barcelona hi ha de tot”. La regidora ha recordat que la primera gran campanya del comerç no serà la de l’estiu, sinó que serà Nadal, i ha emplaçat el govern municipal a posar-se a treballar des d’ara mateix. “Tambe necessitem donar seguretat als treballadors i als compradors, per assegurar que no cau la clientela, proveint de productes de prevenció i protecció”, ha dit Artadi, que creu que “l’ajuntament ha de fer un esforç perquè el comerç, després d’estar dos mesos tancat, no està per fer despeses extraordinàries”. Elsa Artadi ha destacat que una bona manera d’incentivar el consum local seria fer campanya creuada entre consum proximitat i el comerç, i que es puguin oferir descomptes que estimulin demanda cultural a la ciutat.

La presidenta de JunsxCat ha afirmat que “no podrà ser tot presencial”, i per això caldrà donar suport a moltes iniciatives sorgides dels eixos i associacions comercials de la ciutat que estan desenvolupant eines per digitalitzar el sector i competir amb les grans plataformes digitals. Artadi ha agraït els vots dels grups municipals. “El sector del comerç té grans reptes, que venen de lluny, i ara s’han magnificat. Apel·lem al govern perquè tiri endavant mesures com les que descriu aquest pla d’acció com més aviat millor”, ha finalitzat.

 

Barcelona, 20 de maig del 2020

Darreres notícies

Junts exigeix al Govern Colau-Collboni i a Interior resoldre de manera immediata les ocupacions delinqüencials que fan la vida impossible al veïnat de la Prosperitat

El portaveu del Grup de Junts a l’Ajuntament, Jordi Martí Galbis, reclama una acció urgent i coordinada de …

Més informació

Junts demana al Govern Colau-Collboni que exigeixi ADIF arranjar amb urgència la malmesa coberta de l’Estació de França

El portaveu del Grup de Junts a l’Ajuntament, Jordi Martí Galbis, registra un Prec en que insta l’executiu …

Més informació

Junts demana explicacions al Govern Colau-Collboni per evitar, en la pràctica, el català en la programació de cinema a la fresca a Montjuïc i el Canòdrom

El portaveu del Grup de Junts a l’Ajuntament, Jordi Martí Galbis, ha registrat una bateria de preguntes adreçades …

Més informació

Segueix-nos