Barcelona, imaginem-la junts!

Notícies

Totes les notícies

JuntsxCat reclama al Govern Colau conèixer els criteris per a la contractació i posterior fitxatge de l’exdirector creatiu de l’alcaldessa Carmena

El Grup de Junts per Catalunya a l’Ajuntament presenta un Prec en que insta l’executiu municipal a lliurar-li els expedients del contracte de 9 de maig per 17.000 euros a Martínez Padilla pel disseny d’una campanya publicitària, i el del seu immediat nomenament, el 12 de maig, com a nou assessor de l’alcaldessa de Barcelona amb un sou de 68.000 euros anuals

 

JuntsxCat pregunta també per la justificació i els detalls de 9 contractes tramitats per l’emergència per la Convid-19 que superen els 3 milions d’euros i que estan a associats a publicitat i comunicació  

 

El Grup Municipal de Junts per Catalunya a l’Ajuntament ha reclamat al Govern que encapçala Ada Colau conèixer els criteris per a la contractació i posterior fitxatge de l’exdirector creatiu de l’alcaldessa de Madrid, Manuela Carmena. El Grup de JuntsxCat ha registrat avui un Prec en que insta l’executiu municipal a lliurar-li els expedients del contracte de 9 de maig per 17.000 euros a Ignacio Martínez Padilla pel disseny d’una campanya publicitària, i el del seu immediat nomenament, el 12 de maig, com a nou assessor de l’alcaldessa de Barcelona amb un sou de 68.000 euros anuals

Amb data del passat 9 de maig, i segons consta al web municipal, l’Ajuntament de Barcelona va formalitzar un contracte de serveis (exp. 20001272) amb Ignacio Martínez Padilla per un valor de 17.309,05€, i amb l’epígraf de “Creativitat campanya COVID”. Només cinc dies després, el 14 de maig, es va aprovar un Decret d’alcaldia pel qual es nomenava precisament a Ignacio Martínez Padilla com a nou assessor/2 de la Direcció d’Alcaldia de Barcelona, amb efectes, no obstant, des del 12 de maig, i amb un sou de 68.027 euros anuals.

Ignacio Martínez Padilla és un conegut creatiu i dissenyador publicitari que ha destacat professionalment els darrers anys per haver estat el director creatiu de l’Ajuntament de Madrid durant el mandat 2015-2019, el de l’alcaldessa Manuela Carmena al capdavant d’un govern de confluències de l’espai de Podemos, els aliats estatals de Barcelona en Comú.

És per aquest motiu que els Grup de Junts per Catalunya a l’Ajuntament ha registrat avui mateix un Prec dirigit al Govern Colau per a que: “se’ns permeti l’accés a l’expedient del contracte 20001272, Creativitat campanya COVID, i a tot els documents relacionats amb aquest, com també als documents relacionats amb la contractació com a personal eventual Assessor/2 de Ignacio Martínez Padilla i se’ns expliquin els motius pels quals el dissabte 9 de maig se li fa un contracte per valor de 17.309,15€ per dur una campanya de creativitat i el dimarts 12 es decideix contractar-lo com assessor de la direcció d’alcaldia amb un sou anual de 68.027€ anuals i quin criteri es va utilitzar per contractar-lo i per no haver contractat a algun dissenyador/dissenyadora de la ciutat de Barcelona o que hi hagi tingut relació”.

Els regidors del Grup municipal de JuntsxCat a Barcelona, com la resta dels seus tècnics i assessors, continuen realitzant la seva tasca confinats a casa i exercint el teletreball, i mantenen comunicació i un contacte permanent tant amb el Govern de la ciutat com amb les entitats, associacions, col·lectius i persones de la capital catalana per a fer-los arribar informació addicional i donar resposta a les necessitats que els poden anar sorgint en el marc de l’emergència.

 

Contractes per a publicitat

 

Des de l’inici de l’estat d’alarma, el 14 de març, l’Ajuntament de Barcelona està formalitzant un gran nombre de contractes per mitjà de la tramitació d’emergència (a l’empara de l’art. 120 LCSP 9/2017). Així, entre el 9 d’abril i el 20 de maig, el Govern Colau ha realitzat 199 contractes vinculats a l’emergència per la Covid-19, per un import total de 6,57 milions d’euros. D’aquests, 16 estan vinculats a la Comunicació i la Publicitat, per un valor total de 3,85 milions d’euros. És pràcticament la meitat.

És per aquest motiu que el Grup de Junts per Catalunya a Barcelona ha presentat una bateria de preguntes dirigides al Govern Colau i per a ser respostes per escrit en que identifica els 9 contractes vinculats a la publicitat més importants, que sumen un import total superior als 3 milions d’euros, i que són:

 

  • Contracte núm. 20001529, adjudicat el 4 de maig de 2020 en concepte de “Planificació i compra de serveis publicitaris”, per import de 605.000€.

 

  • Contracte núm. 20001531, adjudicat el 5 de maig de 2020 en concepte de “Planificació i compra de serveis publicitaris”, per import de 605.000€.

 

  • Contracte núm. 20001530, adjudicat el 4 de maig de 2020 en concepte de “Planificació i compra de serveis publicitaris”, per import de 600.000€.

 

  • Contracte núm. 20001528, adjudicat el 4 de maig de 2020 en concepte de “Compra mitjans premsa escrita”, per import de 444.573,72€.

 

  • Contracte núm. 20001535, adjudicat el 6 de maig de 2020 en concepte de “Planificació i compra de serveis publicitaris”, per import de 209.000€.

 

  • Contracte núm. 20001250, adjudicat el 5 de maig de 2020 en concepte de “Campanya comunicació BCNacasa”, per import de 203.321,14€.

 

  • Contracte núm. 20001297, adjudicat el 10 de maig de 2020 en concepte de “Serveis publicitaris ràdio Covid”, per import de 177.157,78€.

 

  • Contracte núm. 20001532, adjudicat el 4 de maig de 2020 en concepte de “Planificació i compra de serveis publicitaris”, per import de 100.000€.

 

  • Contracte núm. 20001536, adjudicat el 4 de maig de 2020 en concepte de “Producció d’un espot de televisió”, per import de 65.448,90€.

 

I de cadascun pregunta:

 

  1. Quin és el motiu pel qual aquest contracte ha estat formalitzat per tramitació d’emergència?
  2. Quin és el motiu que justifica incórrer en aquesta despesa?
  3. Quina o quines campanyes o informacions s’han anunciat a través dels serveis publicitaris adquirits per l’esmentat contracte? Quin era l’objectiu de les campanyes o informacions publicitades?
  4. Atès que aquest tipus de contractes genèrics de publicitat solen utilitzar-se per anunciar-se a diferents mitjans de comunicació, entre quins mitjans de comunicació s’han distribuït aquests 605.000€? Quins són els noms concrets d’aquests mitjans i quin import en concepte de publicitat han acabat rebent cadascun d’ells arran d’aquest contracte?

 

 

Barcelona, 24 de maig del 2020

Darreres notícies

Junts exigeix al Govern Colau-Collboni i a Interior resoldre de manera immediata les ocupacions delinqüencials que fan la vida impossible al veïnat de la Prosperitat

El portaveu del Grup de Junts a l’Ajuntament, Jordi Martí Galbis, reclama una acció urgent i coordinada de …

Més informació

Junts demana al Govern Colau-Collboni que exigeixi ADIF arranjar amb urgència la malmesa coberta de l’Estació de França

El portaveu del Grup de Junts a l’Ajuntament, Jordi Martí Galbis, registra un Prec en que insta l’executiu …

Més informació

Junts demana explicacions al Govern Colau-Collboni per evitar, en la pràctica, el català en la programació de cinema a la fresca a Montjuïc i el Canòdrom

El portaveu del Grup de Junts a l’Ajuntament, Jordi Martí Galbis, ha registrat una bateria de preguntes adreçades …

Més informació

Segueix-nos