Barcelona, imaginem-la junts!

Notícies

Totes les notícies

JuntsxCat proposa al Govern Colau elaborar un pla de gestió integral d’aparcaments subterranis de la ciutat per conèixer, a temps real, les places lliures fora de calçada

La regidora del Grup de Junts per Catalunya a Barcelona Francina Vila defensarà una proposició a la Comissió d’Urbanisme i Mobilitat que, adaptant-se a les noves necessitats que ha provocat la Covid-19, ha de permetre alliberar espai d’aparcament en calçada, i guanyar infraestructura verda, massa vegetal i espai per a ús ciutadà

 

El Grup Municipal de Junts per Catalunya a Barcelona ha proposat al Govern que encapçala Ada Colau elaborar un pla de gestió integral d’aparcaments subterranis de la ciutat per conèixer, a temps real, les places lliures fora de calçada més properes. La regidora del Grup de Junts per Catalunya a Barcelona Francina Vila defensarà una proposició a la Comissió d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat que, adaptant-se a les noves necessitats que ha provocat la Covid-19, ha de permetre alliberar espai d’aparcament en calçada, i guanyar infraestructura verda, massa vegetal i espai per a ús ciutadà.

 

El Grup municipal de JuntsxCat centrarà les seves iniciatives a la Comissió d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat de demà a la tarda precisament en la Mobilitat de la ciutat, un àmbit que en aquests moments, a causa de la irrupció del coronavirus i el seu impacte, esdevé fonamental per a definir el model de ciutat que es desenvoluparà els pròxims mesos i anys. Segons explica la regidora Vila, la situació derivada per la propagació de la Covid19 a nivell mundial ha impactat de manera decisiva a Barcelona a causa de la seva alta densitat i per la seva compactació de serveis. A la capital catalana, la utilització del transport públic per part dels usuaris, sobretot en hores punta, està molt densificada, tant al servei de metro (una malla complexa i exhaustiva) com al servei en superfície de Bus (una xarxa de  Bus de diversos tipus i mides de combois). Per evitar la propagació del virus és molt important  mantenir una distància social entre individus, “però amb els volums d’ocupació habituals del transport públic mantenir aquesta distància és molt complicat per l’alta ocupació del sistema”, ha dit.

 

La regidora del Grup de JuntsxCat considera que l’Ajuntament té l’obligació d’afavorir escenaris on el distanciament social sigui possible per apaivagar la propagació de la pandèmia. A parer de la regidora Francina Vila, la pandèmia de la COVID19 ha provocat que haguem de redimensionar l’espai públic per, entrar d’altres coses, ampliar distàncies de seguretat per als vianants, i oferir alternatives als usuaris que han de seguir utilitzant cotxes i motos i a qui els transport públic, ara també adaptat als nous requisits en temps de pandèmia no els és útil.

 

A parer de la regidora Vila, “les voreres, els carrers i les places haurien de ser lliures de vehicles, especialment de cotxes, a favor dels vianants i d’usos més ciutadans i d’infraestructura verda”. “Per aconseguir aquest objectiu, la regidora de JuntsxCat destaca que cal veure com una oportunitat que “Barcelona està dotada d’una bona xarxa d’aparcaments públics i privats fora de calçada i en el seu subsòl i, al mateix temps, les tecnologies de gestió de dades (localització, aplicacions mòbils…) ens permeten una administració més eficient dels serveis, recursos i infraestructures de la ciutat donant resposta a les necessitats de les persones”.

 

És per tot plegat, que defensarà a la Comissió d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat que s’ha de celebrar demà a la tarda una Proposició que insta al Govern municipal a:

“Elaborar un pla per a la gestió global dels aparcaments subterranis i de fora de calçada de la ciutat, en el marc de les polítiques de mobilitat de la ciutat, així com de les mesures que s’han de prendre en el context de la pandèmia de la COVD19 per redimensionar l’espai públic i ajustar-lo a les noves necessitats condicionades per les distancies de seguretat sanitària.

Un Pla que haurà de ser presentat en el termini d’un mes i que ha de permetre desenvolupar un instrument, de la mà del sector, al servei de l’usuari del vehicle privat, que serveixi per conèixer, a temps real, les places d’aparcament de rotació lliures fora de calçada més properes.

Un pla que ens permetrà alliberar espai d’aparcament en calçada i, per tant, guanyar infraestructura verda, massa vegetal i espai per a ús ciutadà.”

 

En el mateix àmbit, una estona abans, també Francina Vila debatrà amb el Govern sobre Mobilitat aprofitant la sol·licitud de compareixença que el Grup de JuntsxCat ha demanat al Govern municipal a la mateixa Comissió per a que, davant les mesures que ha anat prenent relacionades amb la mobilitat i el desconfinament de la població a causa de la Convid-19 – “sense consens, ni  dades justificatives, ni arguments tècnics”, ha dit Vila-, expliqui amb detall “els estudis de demanda per mode i mitjà de transport en què ha fonamentat el govern municipal les noves mesures implementades en l’espai públic relacionades amb la mobilitat de la ciutat en el marc de la pandèmia COVID19 i com aniran evolucionant a les diferents fases del desconfinament de la ciutadania”.

 

Revisar el sistema de Moto Sharing

 

Finalment, i també en l’àmbit de la Mobilitat i l’impacte de la Covid-19 en la mobilitat de la ciutat, Francina Vila defensarà un Prec a la mateixa Comissió que reclama al Govern municipal “concertar amb el sector del sharing de motos una revisió, basada en la quantificació matemàtica de càlculs sostenibles i necessitats sanitàries de la demanda potencial existent, el nombre de llicències assignades als operadors de vehicle compartit i que puguin ampliar de manera immediata la flota de vehicles per alleugerir la pressió sobre el transport públic i preservar la seguretat entre els usuaris de la mobilitat”.

 

“A Barcelona tenim operadors de vehicle compartit que estan ofegats operativament  per una llindar baixíssim de concessions de llicències”, ha dit Vila, “però aquests mateixos operadors “poden posar a circular a la via pública  una major quantitat de motos per alleugerir la pressió sobre el transport públic”.

 

Barcelona, 18 de maig del 2020

Darreres notícies

Junts exigeix al Govern Colau-Collboni i a Interior resoldre de manera immediata les ocupacions delinqüencials que fan la vida impossible al veïnat de la Prosperitat

El portaveu del Grup de Junts a l’Ajuntament, Jordi Martí Galbis, reclama una acció urgent i coordinada de …

Més informació

Junts demana al Govern Colau-Collboni que exigeixi ADIF arranjar amb urgència la malmesa coberta de l’Estació de França

El portaveu del Grup de Junts a l’Ajuntament, Jordi Martí Galbis, registra un Prec en que insta l’executiu …

Més informació

Junts demana explicacions al Govern Colau-Collboni per evitar, en la pràctica, el català en la programació de cinema a la fresca a Montjuïc i el Canòdrom

El portaveu del Grup de Junts a l’Ajuntament, Jordi Martí Galbis, ha registrat una bateria de preguntes adreçades …

Més informació

Segueix-nos