Barcelona, imaginem-la junts!

Notícies

Totes les notícies

Junts denuncia que el govern Colau es nega a analitzar el rendiment de la nova Línia exprés Glòries-Francesc Macià per avaluar si el bus elèctric pot substituir el tramvia

A la Comissió d’Ecologia i Urbanisme, per contra, el grup de Junts per Catalunya arrenca a l’executiu l’elaboració d’un informe  tècnic de Parcs i Jardins que analitzi individualment l’estat fitosanitari previ de cadascun dels 80 arbres talats amb motiu de la reurbanització del carrer Tànger

 

El Grup Municipal de Junts per Catalunya a Barcelona ha denunciat que el govern d’Ada Colau es nega a analitzar el rendiment de la nova Línia exprés Glòries-Francesc Macià per avaluar si el bus elèctric pot substituir el tramvia a la Diagonal. A la Comissió d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures  i Mobilitat, per contra, el grup de Junts va arrencar ahir a l’executiu l’elaboració d’un informe  tècnic de Parcs i Jardins que analitzi individualment l’estat fitosanitari previ de cadascun dels 80 arbres talats amb motiu de la reurbanització del carrer Tànger.

 

Durant la celebració ahir a la tarda i vespre a l’Ajuntament de la Comissió d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat d’Urbanisme, el grup de Junts va presentar dos precs. En el primer, que va defensar el portaveu Jordi Martí, i que el govern ha acceptat, demanava: “Que el Govern Municipal presenti el proper mes d’octubre i en aquesta mateixa Comissió d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat: l’informe tècnic de Parcs i Jardins on s’analitza individualment l’estat fitosanitari previ a la tala dels arbres, especificant quina era la seva patologia i expressant la recomanació de la necessitat de la seva retirada”.

 

Com va explicar el regidor de Junts, el passat mes de juny, amb motiu de la  reurbanització del carrer Tànger, a Sant Martí, es van talar molts arbres. Martí va explicar que ell mateix va poder comprovar com algunes de les soques eren d’arbres joves i sans, sense cap patologia. “Es van talar uns 80 arbres, no sabem què ha passat, però ens sembla forassenyat i volem que el govern ens faciliti un informe de Parcs i Jardins on s’expliqui l’estat de cadascun dels arbres”, va dir el portaveu del grup de Junts. El govern va acceptar el Prec. Martí va afegir  que “esperem que l’informe sigui clarificador; creiem que són massa els arbres talats”. “Les compensacions estan bé, però sacrificar verd urbà del que estem tan mancats és difícilment defensable” va concloure Jordi Martí.

 

Per contra, el govern municipal no va acceptar ahir el prec presentat per la portaveu adjunta del grup de Junts, Francina Vila, que reclamava;

 

“Que el govern municipal presenti en el termini de tres mesos i en aquesta mateixa comissió, un informe exhaustiu sobre el comportament de la nova línia de bus exprés que connectarà la plaça de Glòries amb la de Francesc Macià detallant:

 

  • El número total de viatges segregats per dies, hores i viatger.
  • L’origen i el destí dels viatges, detallant els que inclouen transbordaments amb el TRAMBesòs i el TRAMBaix.
  • El nombre d’usuaris que han utilitzat la línia per enllaçar un trajecte amb origen i final en les dos línies de tramvia existents.
  • L’origen de viatgers captats per la nova línia indicant si eren ja usuaris del transport públic, de quin, si feien el desplaçament a peu o si feien el desplaçament en vehicle privat, segregant el mitjà de transport (bicicleta, VMP, moto o turisme).”

 

Com va recordar Vila, el pròxim 20 de setembre entra en funcionament la nova Línia de Bus Exprés X1, que enllaçarà amb busos híbrids de gas i elèctrics la plaça de les Glòries amb la Plaça Francesc Macià pel centre de la ciutat.  “Durant molt de temps hem defensat la línia D30, que connectava els mateixos dos punts que aquesta nova línia, i que culminava la xarxa ortogonal i la feia més eficient”, ha dit la regidora de Junts, que va constatar que “aquesta línia de bus elèctric d’alta capacitat va generar consens, és una alternativa menys costosa que el tramvia, i també més flexible a la rigidesa que implica la infraestructura ferroviària pel mig del carrer”.

 

Francina va lamentar el rebuig dl Govern municipal a analitzar el rendiment de la nova Línia exprés Glòries-Francesc Macià per avaluar si el bus elèctric pot substituir el tramvia a l’avinguda Diagonal.

 

Barcelona, 14 de setembre de 2021

Darreres notícies

Artadi denuncia que el Govern Colau ha destrossat el carrer dels Àngels amb una reforma “tàctica” que no demanava ningú i l’acusa de menystenir el veïnat

  La presidenta del Grup de Junts, Elsa Artadi, dona suport avui a la reclamació dels veïns i …

Més informació

Junts acorda amb Colau que informi de les gestions a Madrid per instaurar un salari mínim de ciutat i li retreu que han passat del ‘sí se puede’ al ‘ahora no se quiere’

L’executiu municipal accepta un Prec del Grup de Junts per Catalunya en una Comissió d’Economia i Hisenda on …

Més informació

Artadi aconsegueix un acord majoritari perquè l’Ajuntament reclami aprovar un DORA que inclogui els 1.700M per fer d’El Prat un ‘hub’ tot preservant La Ricarda

La Comissió d’Economia i Hisenda aprova una proposició del Grup de Junts per Catalunya, que reclama al Govern …

Més informació

Segueix-nos