Barcelona, imaginem-la junts!

Notícies

Totes les notícies

El Govern Colau rectifica i accepta ampliar, a proposta de JuntsxCat, el nombre de llicències per a la moto compartida

La presidenta del Grup de Junts per Catalunya a Barcelona, Elsa Artadi, ha aconseguit que l’executiu municipal accepti un Prec pel qual reconeix l’error i es compromet a revisar, d’acord amb el sector, el nombre de llicències de vehicle compartit per alleugerir la pressió sobre el transport públic i preservar la seguretat entre els usuaris de la mobilitat

 

El Govern que encapçala Ada Colau ha rectificat avui i accepta ampliar, a proposta del Grup Municipal de Junts per Catalunya a Barcelona, el nombre de llicències per a la moto compartida. La presidenta del Grup de JuntsxCat, Elsa Artadi, ha aconseguit que l’executiu municipal accepti un Prec pel qual reconeix l’error i es compromet a revisar, d’acord amb el sector, el nombre de llicències de vehicle compartit per alleugerir la pressió sobre el transport públic i preservar la seguretat entre els usuaris de la mobilitat.

 

El Grup municipal de JuntsxCat ha centrat bona part de les seves iniciatives a la Comissió d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat d’aquesta tarda precisament en la Mobilitat de la ciutat, un àmbit que en aquests moments, a causa de la irrupció del coronavirus i el seu impacte, esdevé fonamental per a definir el model de ciutat que es desenvoluparà els pròxims mesos i anys.

 

En aquest sentit, la presidenta del grup, la regidora Elsa Artadi ha defensat un Prec que reclamava al Govern municipal “concertar amb el sector del sharing de motos una revisió, basada en la quantificació matemàtica de càlculs sostenibles i necessitats sanitàries de la demanda potencial existent, el nombre de llicències assignades als operadors de vehicle compartit i que puguin ampliar de manera immediata la flota de vehicles per alleugerir la pressió sobre el transport públic i preservar la seguretat entre els usuaris de la mobilitat”. L’executiu municipal ha acceptat el Prec.

 

“A Barcelona tenim operadors de vehicle compartit que estan ofegats operativament  per una llindar baixíssim de concessions de llicències”, ha dit Vila, “però aquests mateixos operadors “poden posar a circular a la via pública  una major quantitat de motos per alleugerir la pressió sobre el transport públic”.

 

La presidenta del grup de Junts per Catalunya a l’Ajuntament de Barcelona, Elsa Artadi, ha presentat un prec, que el govern ha acceptat i que l’insta a “Concertar amb el sector del sharing de motos una revisió, basada en la quantificació matemàtica de càlculs sostenibles i necessitats sanitàries de la demanda potencial existent, el nombre de llicències assignades als operadors de vehicle compartit i que puguin ampliar de manera immediata la flota de vehicles per alleugerir la pressió sobre el transport públic i preservar la seguretat entre els usuaris de la mobilitat”.

La regidora Artadi ha iniciat la seva intervenció expressant el malestar del seu grup perquè aquest matí la regidora de Mobilitat del govern municipal, Rosa Alarcón, ha protagonitzat una roda de premsa coincidint amb la Comissió de Drets Socials, i on ha presentat novetats respecta a l’adjudicació definitiva de les llicències per a motos i bicis d’ús compartit. “Tres grups havíem presentat iniciatives sobre el sharing a aquesta comissió, el govern ho sap des de dijous passat, però enlloc de dir-nos res, ens trobem amb una roda de premsa”, ha lamentat Artadi, que ha afegit que “ens sap greu que ho faci la regidora Alarcon, que sempre hem entès que era de la branca dialogant del govern”. Elsa Artadi ha afegit que, des de que s’ha decretat l’estat d’alarma, el govern que ha fet unes cinquanta rodes de premsa, “però res de diàleg ni de decisions preses”. “És alarmant que el govern municipal no presenti res de res a les comissions d’aquest mes, com si no hi hagués una crisi”, ha reblat la presidenta del Grup de JuntsxCat.

Respecte al contingut del prec, Elsa Artadi ha afirmat que “hi ha hagut una mala gestió en el concurs de les autoritzacions per operar amb motos i bicicletes compartides, i si al mes de febrer era important resoldre aquesta mala gestió en l’adjudicació de llicències; avui encara ho és més”. “Restringir a 7.000 llicències en un moment que necessitem destensionar el  transport públic, és un error”, ha insistit.

Segons Artadi, el moto-sharing permet la reducció de la contaminació, del soroll i de la congestió, millorar la flexibilitat i la inter-modalitat, i permet també renovar flotes més sovint. També ha afegit que, “ara que estem en ple debat sobre les terrasses, permet alliberar també espai públic, perquè amb menys motos es fan els mateixos viatges o que per cada unitat compartida, es retiren 3 unitats en propietat. Així mateix la moto permet mantenir la distància de seguretat, és un vehicle individual amb EPI incorporat, fet que fa que segurament ara mateix és el millor vehicle per prevenir contagis. I també ens permet promoure l’activitat econòmica”.

“Demanem que s’ampliï el nombre de llicències de manera acordada amb  sector, i que aquest sector del moto-sharing sigui de futur i una opció real per a la ciutadania”, ha reclamat la regidora.

 

Barcelona, 19 de maig del 2020

Darreres notícies

Junts exigeix al Govern Colau-Collboni i a Interior resoldre de manera immediata les ocupacions delinqüencials que fan la vida impossible al veïnat de la Prosperitat

El portaveu del Grup de Junts a l’Ajuntament, Jordi Martí Galbis, reclama una acció urgent i coordinada de …

Més informació

Junts demana al Govern Colau-Collboni que exigeixi ADIF arranjar amb urgència la malmesa coberta de l’Estació de França

El portaveu del Grup de Junts a l’Ajuntament, Jordi Martí Galbis, registra un Prec en que insta l’executiu …

Més informació

Junts demana explicacions al Govern Colau-Collboni per evitar, en la pràctica, el català en la programació de cinema a la fresca a Montjuïc i el Canòdrom

El portaveu del Grup de Junts a l’Ajuntament, Jordi Martí Galbis, ha registrat una bateria de preguntes adreçades …

Més informació

Segueix-nos