Barcelona, imaginem-la junts!

Notícies

Totes les notícies

Artadi reclama a Colau que limiti la despesa en publicitat a informar la ciutadania dels drets i deures durant el desconfinament i eviti la propaganda

La presidenta del Grup municipal de Junts per Catalunya, Elsa Artadi, defensarà un Prec dirigit a l’Alcaldessa en el Ple de divendres en que proposa centrar les campanyes publicitàries a divulgar els serveis socials disponibles per a persones vulnerables i promoure la recuperació econòmica del teixit productiu de la ciutat, tot evitant despeses en actes i campanyes purament propagandístiques de maquillatge de l’obra del Govern Municipal i observant les bones pràctiques en la contractació

 

La presidenta del Grup Municipal de Junts per Catalunya a Barcelona, Elsa Artadi, reclamarà a l’Alcaldessa Ada Colau que limiti la despesa en publicitat a informar la ciutadania dels seus drets i deures durant el desconfinament i eviti la propaganda. La presidenta del Grup municipal de Junts per Catalunya, Elsa Artadi, defensarà un Prec dirigit a l’Alcaldessa en el Ple de divendres en que proposa centrar les campanyes publicitàries a divulgar els serveis socials disponibles per a persones vulnerables i promoure la recuperació econòmica del teixit productiu de la ciutat, tot evitant despeses en actes i campanyes purament propagandístiques de maquillatge de l’obra del Govern Municipal i observant les bones pràctiques en la contractació.

 

El Grup municipal de JuntsxCat, de la ma de la seva presidenta, Elsa Artadi, defensarà, en el marc del Ple del Consell Municipal ordinari d’aquest mes de maig, i que a causa de la crisi sanitària que ha provocat la irrupció de la Covid-19 es celebrarà de forma semipresencial divendres que ve al matí, un Prec dirigit a l’alcaldessa Ada Colau en que reclamarà que l’Ajuntament de Barcelona eviti la propaganda i centri els recursos previstos per a publicitat i comunicació en informar a la ciutadania dels drets i deures que els correspon durant les fases de desconfinament que ja s’han iniciat, així com els serveis, ajuts i oportunitats de que disposarà per fer front a les crisi social i econòmica i avançar en la represa.

 

Atesa la greu davallada d’ingressos que ja estan experimentant les finances municipals a causa de l’aturada de l’activitat que ha provocat l’emergència sanitària per la Covid-19, i que previsiblement s’agreujarà en un futur immediat, la cap del grup de JuntsxCat a Barcelona considera que “és prioritari que la despesa de l’Ajuntament s’ajusti i que els recursos de les diferent partides pressupostaris s’acabin gastant seguint uns estrictes criteris d’eficàcia i eficiència. I en el cas dels diners dedicats a publicitat i comunicació s’ha de ser especialment exemplar”. “Ara més que mai, hem d’evitar campanyes de propaganda o autobombo, i centrar-nos en donar informació”, ha dit Artadi.

 

Davant les diferents fases de desconfinament per les quals anirà transitant la ciutat de Barcelona a mesura que s’avanci en la lluita contra el Covid-19, l’Ajuntament de Barcelona ha de centrar en bona part els seus esforços a informar de manera adequada a la ciutadania dels seus drets i deures per tal de garantir la seguretat de tothom en cadascuna de les fases d’aquest desconfinament. Igualment, i fruit de la crisi provocada pel Covid-19, el nombre d’usuaris dels serveis socials de la ciutat ha augmentat i augmentarà, incorporant un gran nombre de persones que desconeixen els recursos als que poden accedir.

 

“No obstant”, ha dit Elsa Artadi, “l’Ajuntament no ha fet encara, per exemple, cap campanya destinada a afavorir el comerç de proximitat ni a la recuperació econòmica del teixit productiu de la ciutat”. Però per contra, sí que ha posat en marxa una campanya publicitària amb gran desplegament de recursos i màxima difusió als mitjans de comunicació i espais públics, amb l’eslògan de ‘Barcelona té molt poder’ “que no diu res, que no informa de res, i que ens temem que es centra més en reforçar la imatge de marca del Govern, un objectiu que sense dubte ara estaria ben al final del llistat de prioritats polítiques i ciutadanes a Barcelona”, ha dit Elsa Artadi.

 

Per tot plegat, el Prec de JuntsxCat que la regidora Elsa Artadi dirigirà a l’Alcaldessa Ada Colau divendres que ve proposa, en concret:

 

“Que l’Ajuntament de Barcelona limiti els recursos destinats a campanyes de publicitat i comunicació, a informar correctament a la ciutadania sobre els drets i deures que van lligats a cadascuna de les fases de desconfinament; divulgar els serveis socials disponibles per persones vulnerables; i promoure la recuperació econòmica del teixit productiu de la ciutat, tot evitant despeses en actes i campanyes purament propagandístiques de maquillatge de l’obra del Govern Municipal i observant les bones pràctiques en la contractació d’aquestes campanyes.”

 

Barcelona, 27 de maig del 2020

Darreres notícies

Junts exigeix al Govern Colau-Collboni i a Interior resoldre de manera immediata les ocupacions delinqüencials que fan la vida impossible al veïnat de la Prosperitat

El portaveu del Grup de Junts a l’Ajuntament, Jordi Martí Galbis, reclama una acció urgent i coordinada de …

Més informació

Junts demana al Govern Colau-Collboni que exigeixi ADIF arranjar amb urgència la malmesa coberta de l’Estació de França

El portaveu del Grup de Junts a l’Ajuntament, Jordi Martí Galbis, registra un Prec en que insta l’executiu …

Més informació

Junts demana explicacions al Govern Colau-Collboni per evitar, en la pràctica, el català en la programació de cinema a la fresca a Montjuïc i el Canòdrom

El portaveu del Grup de Junts a l’Ajuntament, Jordi Martí Galbis, ha registrat una bateria de preguntes adreçades …

Més informació

Segueix-nos