Barcelona, imaginem-la junts!

Notícies

Totes les notícies

Artadi lamenta que al Govern Colau li faci por fer una prova pilot per testar l’impacte de la Superilla a l’Eixample i denuncia que “tira pel dret” sense escoltar

El Ple de l’Ajuntament rebutja, amb els vots contraris de l’executiu de comuns i socialistes i del grup d’ERC, la proposició de Junts que pretenia avaluar de forma empírica els efectes d’un projecte que pot trair l’esperit de l’Eixample de Cerdà en crear una nova malla segregada i jerarquitzada, amb carrers de primera i de segona

 

La presidenta del Grup municipal de Junts per Catalunya a Barcelona, Elsa Artadi, ha lamentat avui que al Govern d’Ada Colau li faci por realitzar una prova pilot per testar l’impacte de la Superilla a l’Eixample i ha denunciat que “tira pel dret” sense escoltar. El Ple de l’Ajuntament ha rebutjat, amb els vots contraris de l’executiu de comuns i socialistes i del grup d’ERC, la proposició de Junts que pretenia avaluar de forma empírica els efectes d’un projecte que pot trair l’esperit de l’Eixample de Cerdà en crear una nova malla segregada i jerarquitzada, amb carrers de primera i de segona.

 

Elsa Artadi ha defensat aquest matí al Ple de l’Ajuntament una proposició del grup de Junts que instava el govern municipal a:

 

  • “Realitzar una prova pilot prèvia a l’execució de les actuacions previstes al projecte Superilla Barcelona, amb l’objectiu d’avaluar-ne empíricament l’impacte en els carrers afectats, el districte de l’Eixample i el conjunt de la ciutat.
  • Aquesta prova pilot s’haurà de portar a terme durant un període de dos mesos no vacacionals, durant els quals s’avaluaran indicadors prèviament definits que serveixin per mesurar l’impacte del projecte Superilla Barcelona en l’activitat econòmica, la mobilitat, la contaminació i la congestió tant als carrers pacificats com als que absorbiran la mobilitat desplaçada a l’Eixample i al conjunt de la ciutat.
  • El disseny de la prova pilot, la determinació dels indicadors i la metodologia d’avaluació tindrà en compte la participació de les entitats veïnals i comercials afectades, els grups polítics municipals i entitats i institucions acadèmiques i tècniques de reconegut prestigi”.

 

Artadi ha explicat que el projecte de Superilla Barcelona pretén ser un projecte transformador de l’Eixample i de tota la ciutat, “però genera grans inquietuds en un projecte que el mateix govern anomenat el pla Cerdà del segle XXI”. “Volen trobar similituds amb el pla Cerdà, nosaltres també; però sobre tot el que hi ha són moltes diferències”, ha dot la cap del Grup de Junts, que ha afegit que “el repte que es va enfrontar en aquell moment, per a millorar la salubritat, les condicions de vida dels barcelonins, té un punt similar amb el repte que afrontem ara per fer una ciutat amb carrers més saludables, habitables, caminables, per fer el que nosaltres anomenem una ciutat de vida; però aquí acaben les similituds”.

 

La regidora ha explicat que una de les primeres diferències és que Cerdà era un “científic rigorós” que va tirar endavant el projecte després de molts estudis; “nosaltres hem hagut de reclamar les darreres setmanes a les comissions informes que ja haurien d’estar fets, de l’impacte sobre l’activitat econòmica, sobre la seguretat viària, sobre la distribució de mercaderies…”. “On abans, amb Cerdà hi havia anys estudis, informes i feina rigorosa, ara trobem ideologia i prejudicis”.

 

“Ildefons Cerdà feia una anàlisi en el sentit general, avaluant totes les externalitats i efectes, ara es mira de manera parcial, i es centren només en les bondats en els carrers pacificats, però obvien tots els altres. El projecte de Cerdà és igualitari, però el que es proposa ara genera discriminació i segregació: ens queda un Eixample amb carrers de primera i carrers de segona, congestionats. Ens carreguem la trama en malla de Cerdà per tenir una malla segregada i jerarquitzada”, ha dit Artadi. Per a la líder de Junts, “la proposta de Superilla de Colau i Collboni ens sembla una traïció al Pla Cerdà, que va ser un èxit internacional i va definir l’urbanisme. No volem que la seva Superilla sigui un nyap i que acabi degradant la nostra ciutat”.

 

“Davant la incògnita i inquietud què molts sectors expressen demanem una prova pilot. Tallem el trànsit dels carrers Consell de Cent, Girona, Rocafort i Borrell. Delimitem l’espai de les quatre futures places-cruïlla i avaluem durant dos mesos la mesura. Definim indicadors que ens serveixin per valorar si és un bon projecte; i si ho és, serem els primers a estar al seu costat”.

 

La iniciativa no s’ha aprovat, els grups de Junts, Cs, PP, BCN Canvi han votat a favor, però els grups de govern i ERC ho han fet en contra. Artadi ha lamentat el vot del govern i ha preguntat “quina por tenen? Què els espanta? Provem-ho”. “Fer una prova pilot no els hauria d’espantar, fer una prova pilot no és estar en contra, és donar-li una oportunitat. La realitat és que no escolten i tiren pel dret senzillament perquè manen; i aquesta sí que és una manera de fer que és molt d’abans”, ha conclòs Elsa Artadi.

 

Barcelona, 30 d’abril de 2021

Darreres notícies

Junts exigeix al Govern Colau-Collboni i a Interior resoldre de manera immediata les ocupacions delinqüencials que fan la vida impossible al veïnat de la Prosperitat

El portaveu del Grup de Junts a l’Ajuntament, Jordi Martí Galbis, reclama una acció urgent i coordinada de …

Més informació

Junts demana al Govern Colau-Collboni que exigeixi ADIF arranjar amb urgència la malmesa coberta de l’Estació de França

El portaveu del Grup de Junts a l’Ajuntament, Jordi Martí Galbis, registra un Prec en que insta l’executiu …

Més informació

Junts demana explicacions al Govern Colau-Collboni per evitar, en la pràctica, el català en la programació de cinema a la fresca a Montjuïc i el Canòdrom

El portaveu del Grup de Junts a l’Ajuntament, Jordi Martí Galbis, ha registrat una bateria de preguntes adreçades …

Més informació

Segueix-nos