Barcelona, imaginem-la junts!

Notícies

Totes les notícies

Artadi impulsa a l’Ajuntament un pla per facilitar l’activitat econòmica i la creació d’ocupació reduint tràmits i traves burocràtiques

La presidenta del Grup de Junts per Catalunya aconsegueix el suport unànime del Ple municipal per aprovar un paquet de 15 mesures per agilitar tràmits administratius i afavorir l’atorgament de llicències i fer de Barcelona un referent de ciutat atractiva per a la creació d’activitat econòmica i generació de llocs de treball de qualitat 

 

La presidenta del Grup Municipal de Junts per Catalunya a Barcelona, Elsa Artadi, ha impulsat avui a l’Ajuntament la posada en marxa d’un pla per facilitar l’activitat econòmica i la creació d’ocupació reduint tràmits i traves burocràtiques. Elsa Artadi ha aconseguit el suport unànime del Ple municipal per aprovar un paquet de 15 mesures per agilitar tràmits administratius i afavorir l’atorgament de llicències i fer de Barcelona un referent de ciutat atractiva per a la creació d’activitat econòmica i generació de llocs de treball de qualitat.

 

El Grup municipal de JuntsxCat, de la mà de la seva presidenta, Elsa Artadi, ha defensat en el Ple del Consell Municipal del mes de juny que s’ha celebrat aquest matí, una Proposta d’acord que fa referència a la resposta que ha de donar l’Ajuntament de Barcelona a la crisi econòmica i social que ja ha provocat la irrupció de la infecció per Covid-19 a nivells de pandèmia global, “i que s’ha de centrar en convertir el consistori en un agent facilitador de l’activitat econòmica i de la ocupació de qualitat”.

 

La presidenta del Grup de JuntsxCat ha recordat que “ja abans de la pandèmia de la Covid-19 les traves per l’activitat econòmica derivades d’endarreriments en els terminis i una burocràcia excessiva eren un fre a l’activitat econòmica de la ciutat. Convertim aquesta crisi en una oportunitat per fer un canvi”. Artadi ha justificat la proposta del grups de JuntsxCat perquè “volem impulsar un Pla perquè l’Ajuntament faciliti l’activitat econòmica i l’ocupació de qualitat, en el qual es detalli els esculls que provoca l’administració per a la generació riquesa i com varia als districtes; es concreti un calendari; i es reti comptes”.

 

La proposició del grup de JuntsxCat, que s’ha transaccionat amb el Govern municipal i ha rebut els vots favorables de tots els grups politics, recull fins a 15 mesures, concretes, calendaritzables i avaluables, i estableix que:

 

“El Plenari del Consell Municipal acorda que el govern municipal ha de presentar, en el període de tres mesos naturals, un Pla impulsat des de l’àmbit de Promoció Econòmica amb l’objectiu de facilitar i potenciar l’activitat empresarial, emprenedora i econòmica de la ciutat, amb l’objectiu d’assolir que Barcelona sigui un referent com a ciutat atractiva per a la creació d’activitat econòmica i generació d’ocupació de qualitat.

 

El Pla haurà de contemplar, com a mínim, l’anàlisi de tots els processos de tràmits amb l’Ajuntament i propostes concretes (aplicables a curt, mig i llarg termini) per simplificar la burocràcia, agilitzar la tramitació i oferir suport i formació homogènies.

 

El Pla haurà d’incloure, entre d’altres, les mesures següents:

 

  1. Implantació de la Finestreta Única Empresarial (FUE).
  2. Tramitar les llicències aprovades i que van quedar pendents per la declaració de l’estat d’alarma.
  3. Pla de xoc per resoldre les llicències que estaven pendents abans del decret d’estat d’alarma i que s’han anat acumulant durant els mesos de suspensió de les tramitacions.
  4. Facilitar la concessió de llicències d’ocupació de via pública a fires de comerç al carrer, ampliant la superfície de desenvolupament de la seva activitat per garantir la distància de seguretat.
  5. Impulsar les modificacions normatives que siguin necessàries per a facilitar l’activitat econòmica a la ciutat.
  6. Crear un grup de treball amb l’objectiu de validar la proposta d’una tarifa plana fiscal pel 2021 que presenti una proposta d’implementació en temps i forma per a ser incorporada en l’expedient d’aprovació de les Ordenances Fiscals per l’any 2021.
  7. Revisions d’ofici per garantir que els proveïdors municipals paguen a les empreses subcontractades dins el termini legal de 30 dies.
  8. Avançar en la divisió de contractes en lots, per tal d’afavorir que les pimes tinguin més possibilitats d’accedir a la contractació municipal.
  9. En relació a la tramitació de llicències s’elaborarà un anàlisi del conjunt dels procediments i tràmits, i el dimensionament dels equips municipals destinats a aquesta finalitat així com el conjunt d’accions normatives encaminades a facilitar l’activitat econòmica a la ciutat. I es valorarà:
  • Crear una oficina específica de tramitació de llicències d’obres de rehabilitació.
  • Possibilitar que es puguin sol·licitar i concedir totes les llicències d’obra (edificació, grua, gual, ocupació de via pública, etc.) amb expedient de tramitació i aprovació únics, així com la possibilitat d’atorgar les llicències en fases successives de l’obra
  • Establir col·laboració amb els col·legis professionals per delegar-los el tràmit de la idoneïtat en els expedients de concessió de llicències.
  • Avaluar en quins casos es pot establir declaració responsable, inspecció ex-post i el silenci administratiu positiu…

 

  1. Informatitzar el procés de comprovació de la normativa urbanística, introduint noves eines tecnològiques, per informar als ciutadans de l’estat en el que es troben els seus expedients i de l’històric de les seves llicències i declaracions responsables.
  2.  Estudiar la creació d’instruments de gestió i tramitació de projectes per abordar processos de renovació urbana.

 

En la seva presentació el Pla ha d’incorporar l’avaluació de la situació actual i principals esculls a resoldre (incloent-hi una descripció per districtes), el calendari d’aplicació de les mesures que proposi, així com indicadors objectius que permetin fer-ne el seguiment trimestralment. Aquesta avaluació trimestral es compartirà amb els agents econòmics i els grups municipals.”

 

Per Elsa Artadi, la proposta de JuntsxCat posa èmfasi en tres elements: primer, incorpora una avaluació detallada dels principals esculls que posen dificultats a la generació de riquesa i com varia als districtes, per saber on som i què hi ha al darrera de les queixes del sector; segon, concreta mesures i les calendaritza perquè no quedi tot plegat en només una foto; i tercer, incorpora indicadors objectius, transparents, compartits amb els agents econòmics, per valorar si s’està avançant i saber si s’ha millorat en la facilitació de l’activitat econòmica.

 

“Creiem que aquest és un Pla imprescindible a la ciutat de Barcelona, on el 99% de les empreses són pimes, que no competeixen en igualtat de condicions amb les grans empreses”, ha dit Artadi. “Identifiquem els problemes, comprometem-nos amb les solucions amb un calendari clar i fem un seguiment útil per estalviar endarreriments subsanables i costos innecessaris que fan difícil l’activitat econòmica, que en molts casos i a causa de la crisi que ha generat la Covid-19, ara penja d’un fil”, ha conclòs.

 

Barcelona, 26 de juny del 2020

Darreres notícies

Junts exigeix al Govern Colau-Collboni i a Interior resoldre de manera immediata les ocupacions delinqüencials que fan la vida impossible al veïnat de la Prosperitat

El portaveu del Grup de Junts a l’Ajuntament, Jordi Martí Galbis, reclama una acció urgent i coordinada de …

Més informació

Junts demana al Govern Colau-Collboni que exigeixi ADIF arranjar amb urgència la malmesa coberta de l’Estació de França

El portaveu del Grup de Junts a l’Ajuntament, Jordi Martí Galbis, registra un Prec en que insta l’executiu …

Més informació

Junts demana explicacions al Govern Colau-Collboni per evitar, en la pràctica, el català en la programació de cinema a la fresca a Montjuïc i el Canòdrom

El portaveu del Grup de Junts a l’Ajuntament, Jordi Martí Galbis, ha registrat una bateria de preguntes adreçades …

Més informació

Segueix-nos