Barcelona, imaginem-la junts!

Notícies

Totes les notícies

Artadi demana a Colau que analitzi 3 mesos del rendiment de la nova Línia exprés Glòries-Francesc Macià per avaluar si el bus elèctric pot substituir el tramvia

La presidenta del Grup de Junts per Catalunya ressalta que la posada en marxa de la nova X1 és una oportunitat per a permetre obrir de nou el debat sobre la instal·lació del tramvia a la Diagonal “fonamentat en el rigor tècnic i abans d’iniciar una inversió faraònica, amb recursos que no tenim i resultats finals del tot qüestionables”

 

La presidenta del Grup de Junts per Catalunya a Barcelona, Elsa Artadi, ha demanat avui al Govern d’Ada Colau que analitzi el pròxims 3 mesos el rendiment de la nova línia de bus exprés de Glòries a Francesc Macià per avaluar si els busos elèctrics poden substituir el tramvia. Elsa Artadi ha ressaltat que la posada en marxa de la nova línia X1 és una oportunitat per a permetre obrir de nou el debat sobre la instal·lació del tramvia a la Diagonal “fonamentat en el rigor tècnic i abans d’iniciar una inversió faraònica, amb recursos que no tenim i resultats finals del tot qüestionables”.

 

Transports Metropolitans de Barcelona 8TMB) ha anunciat avui la posada en marxa el pròxim 20 de setembre de la nova Línia de Bus Exprés X1, que enllaçarà amb busos híbrids de gas i elèctrics la plaça de les Glòries amb la Plaça Francesc Macià pel centre de la ciutat, amb només 4 parades per sentit, i en uns trajectes totals que es podran fer en uns 13 minuts. TMB ha indicat que aquesta actuació cerca oferir una connexió directa amb el centre de la ciutat per als usuaris del TramBaix i el TramBesòs, i ho farà circulant per Villarroel i la Gran Via de baixada i en sentit Besòs i per Aragó i Urgell en sentit Llobregat i de pujada.

 

Les xifres de l’empresa pública de transport recullen que la nova X1 permetrà que creixin altres mitjans de transport públic per la intermodalitat que comporta, calculen també captar un milió de desplaçaments anuals, i que un 30% d’aquests usuaris seran captats del vehicle privat. La cap del grup de Junts, Artadi, ha assenyalat avui que aquesta nova línia és una bona noticia i alhora representa una gran oportunitat per a la reclamació històrica d’aparcar el tramvia a la Diagonal i establir en aquesta avinguda la projectada Línia D30, explotada amb busos elèctrics.

 

A parer del grup de Junts, el propis càlculs i previsions de TMB, empresa que havia projectat la D30, demostren que el bus en superfície si es gestionat amb els mateixes directrius que el tramvia, pot oferir el mateix servei a un cost econòmic molt menor i a més no és una infraestructura intrusiva que malmet l’urbanisme de Barcelona.

 

Per Artadi, “abans d’intentar una inversió faraònica, amb uns recursos que no tenim i amb uns resultats més que qüestionables, que és el tramvia, una infraestructura rígida pròpia d’altres temps, nosaltres hem demanat moltes vegades busos elèctrics de gran capacitat que ens permeti veure si son elements més flexibles, amb millor rendiment econòmic i que s’adapten més a Barcelona sense col·lapsar tot el transit, especialment de l’Eixample, demanàvem la D30 a la Diagonal”.

 

“Ara tenim aquesta oportunitat, aquesta nova línia exprés que, amb les seves dades, i si es fa una feina amb transparència i amb rigor, si realment aprofitem les dades que ens donarà podrem acabar de fer un debat sobre el tramvia que fugi del populisme i que es basi principalment en el rigor i la informació, i acabar de prendre una decisió” ha explicat Elsa Artadi.

 

En aquest sentit, la cap del grup de Junts ha anunciat que a la Comissió d’Ecologia i Mobilitat del pròxim dimarts a la tarda, la portaveu adjunta de la formació, Francina Vila, defensarà un Prec, dirigit al Govern que reclama:

 

“Que el govern municipal presenti en el termini de tres mesos i en aquesta mateixa comissió, un informe exhaustiu sobre el comportament de la nova línia de bus exprés que connectarà la plaça de Glòries amb la de Francesc Macià detallant:

 

  • El número total de viatges segregats per dies, hores i viatger.
  • L’origen i el destí dels viatges, detallant els que inclouen transbordaments amb el TRAMBesòs i el TRAMBaix.
  • Els nombre d’usuaris que han utilitzat la línia per enllaçar un trajecte amb origen i final en les dos línies de tramvia existents.
  • L’origen de viatgers captats per la nova línia indicant si eren ja usuaris del transport públic, de quin, si feien el desplaçament a peu o si feien el desplaçament en vehicle privat, segregant el mitjà de transport (bicicleta, VMP, moto o turisme).”

 

Barcelona, 10 de setembre de 2021

Darreres notícies

Elsa Artadi: “convido la gent de Barcelona a dir prou i a construir junts l’alternativa per recuperar la ciutat que estimem”

La presidenta del Grup municipal de Junts per Catalunya reivindica el model Barcelona de col·laboració amb la societat …

Més informació

Artadi denuncia que amb la renúncia al projecte per acollir l’Expo Universal de 2030 triomfa la ‘Barcelona del No’ de Colau amb la complicitat d’un Collboni que s’amaga

La presidenta del Grup de Junts per Catalunya ha defensat a la Comissió d’Economia i Hisenda una proposició …

Més informació

Junts pacta amb el govern Colau promoure el català amb una campanya entre ciutadans i empreses per informar i conscienciar dels seus drets i deures lingüístics

A la Comissió de Presidència de l’Ajuntament, el portaveu del grup de Junts, Jordi Martí Galbis, lamenta que …

Més informació

Tot els grups de l’Ajuntament, excepte ERC, aproven la proposta de Junts per exigir al Govern de l’Estat la reforma del Codi Penal per agreujar la multireincidència

El portaveu del Grup municipal de Junts per Catalunya, Jordi Martí Galbis, que ha defensat la proposició a …

Més informació

Segueix-nos