A la Comissió d’Economia, el regidor Ramon Tremosa reclama fer esforços per recuperar i mantenir l’ecosistema de la indústria automobilística en la nova era de la mobilitat sostenible, i lamenta l’abstenció de l’executiu del PSC en la proposició de TriasxBCN que ho reclama
El grup municipal de ‘Trias per Barcelona’ ha forçat aquesta tarda el govern de la ciutat, amb l’alcalde Jaume Collboni al davant, a liderar les negociacions al Consorci de la Zona Franca per impulsar projecte industrial estratègic, de ciutat i de país, als antics terrenys de la Nissan. A la Comissió d’Economia i Hisenda de l’Ajuntament, el regidor de TriasxBCN Ramon Tremosa ha reclamat fer esforços per recuperar i mantenir l’ecosistema de la indústria automobilística en la nova era de la mobilitat sostenible.
Ramon Tremosa ha presentat una proposició del Grup de Trias per Barcelona que acorda: “La Comissió d’Economia i Hisenda acorda instar el govern municipal i l’alcalde, en tant que president del Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB), a liderar les negociacions amb les diferents parts implicades, tot convocant-les abans d’acabar l’any, per tal de garantir el compliment dels compromisos adquirits i assegurar així l’impuls definitiu a aquest projecte estratègic de ciutat i de país, que ha d’assegurar la contractació futura de més 1.000 treballadors”.
“Ens preocupa la situació que travessa l’antiga fàbrica de Nissan”, ha assenyalat Tremosa. El regidor ha explicat que el maig 2020, a l’inici de la pandèmia, Nissan va anunciar el tancament de la planta de vehicles Nissan a la Zona Franca de Barcelona, afectant 3.000 persones. Es va constituir una Mesa de Reindustrialització per tal de cercar projectes de producció industrial que donessin sortida i viabilitat als terrenys ocupats fins aquell moment per l’empresa Nissan. El 31 de desembre de 2021 es va paralitzar la producció d’automòbils. Ara acaba el termini en què els treballadors han estat cobrant l’atur, i tenen l’esperança que en aquestes instal·lacions es reactivi l’activitat industrial.
Dels diferents projectes presentats, el mes de juliol de 2022 es va autoritzar a que l’empresa Silence iniciés la seva activitat dins el recinte Nissan de la Zona Franca amb la contractació de diferents treballadors provinents d’aquesta empresa. El març de 2023 es va anunciar per part del CZFB l’adjudicació per a l’arrendament dels terrenys que ocupava Nissan al grup logístic Goodman i al D-hub de descarbonització QEV i BTech. Uns mesos després d’aquest anunci, els adjudicataris i impulsors del hub han comunicat que retarden l’inici de la producció fins a l’any 2025.
“Ara tenim un nou alcalde, Jaume Collboni, que és també el president del Consorci de la Zona Franca; i li volem donar suport, amb el consens més gran possible, perquè lideri la proposta, per posar la bena abans de la ferida, per aquest projecte i per donar continuïtat a la indústria automobilística a Catalunya”. Tremosa ha afegit “si ho perdem, perdrem part de l’ecosistema de la indústria de l’automoció de Catalunya i es farà més difícil que en el futur SEAT pugui seguir a Catalunya”.
“És important fer esforços per recuperar i mantenir l’ecosistema de la indústria automobilística en la nova era de la mobilitat sostenible”, ha assegurat Ramon Tremosa. Tots els grups han donat suport a la iniciativa del grup de TriasxBCN, però el govern del PSC, que sorprenentment volia votar en contra, veient el consens de la resta de grups, s’ha acabat abstenint. Tremosa ha demanat al govern que reconsiderés el seu vot perquè la iniciativa s’ha presentat amb sentit propositiu i constructiu.
Barcelona, 15 de novembre de 2023