/

/

Forcem el govern Collboni a redactar un Pla de Mobilitat per millorar el transport públic a la Zona Nord del districte de Nou Barris

Forcem el govern Collboni a redactar un Pla de Mobilitat per millorar el transport públic a la Zona Nord del districte de Nou Barris

Al Plenari del Consell de Nou Barris d’aquest mes, l’executiu del PSC accepta els dos precs de Junts i es compromet a repartir marxandatge nadalenc adreçat als comerços del districte abans de l’1 de desembre, i instarà l’Institut Municipal de Mercats a detallar als concessionaris les despeses del nou Mercat de Nostra Senyora de Montserrat

El Grup Municipal de Junts per Catalunya – Trias per Barcelona a Nou Barris ha aconseguit forçar el govern de Jaume Collboni a redactar un Pla de Mobilitat per millorar el transport públic a la Zona Nord del districte. Al Plenari del Consell de Nou Barris d’aquest mes, l’executiu del PSC va acceptar els dos precs de Junts-TriasxBCN i es va comprometre a repartir marxandatge nadalenc adreçat als comerços del districte abans de l’1 de desembre, i instarà l’Institut Municipal de Mercats a detallar als concessionaris les despeses del nou Mercat de Nostra Senyora de Montserrat.

En el ple del districte de Nou Barris d’aquest mes d’octubre, celebrat ahir, el grup de Junts-TriasxBCN, amb Lorena Checa com a consellera i portaveu, i el conseller David Puértolas, va aconseguir aprovar la proposició, malgrat el vot en contra del PSC; i també dels dos precs formulats. El conseller David Puértolas va defensar una proposició que acordava:

“Que el Consell Plenari insti al govern municipal del Districte el següent: Que en el mínim temps possible, i en tot cas abans de sis mesos, insti als òrgans, institucions i empreses públiques corresponents perquè realitzin un estudi de Mobilitat Pública Urbana, on contempli:

1- Una xarxa adient de transport públic que no deixi als barris del Nord del districte (Vallbona, Ciutat Meridiana i Torre Baró) incomunicats de la resta de la ciutat, especialment en horari nocturn.

2- Que es corregeixin les deficiències existents a les parades d’autobús, tot estudiant la implementació de marquesines en aquells espais que sigui possible i reforçant il•luminació a la xarxa de transport urbà dels barris de la Zona Nord de Nou Barris.

3- S’implementi als barris de Vallbona i Torre Baró la creació d’una xarxa de carrils bici adaptada a l’orografia dels barris, i amb la implementació de les conseqüents estacions de Bicing necessàries per a la població existent. .

4- Que a la següent Comissió de Mobilitat i ecologia urbana s’informi de l’evolució i del calendari d’implementació del pla.

I que, una vegada redactat aquest Pla de Mobilitat Urbana en un període màxim d’un any, es creï una oferta adient, suficient i digna per a les necessitats de la població de la Zona Nord”.

El conseller Puértolas va explicar que als tres barris de la Zona Nord (Ciutat Meridiana, Torre Baró i Vallbona) “hi ha censades més de 15.000 persones i és on els indicadors socioeconòmics es troben a la cua del conjunt de barris de la ciutat”. Segons dades municipals “tots tres són els barris on menys vehicles privats hi ha, i, per tant, amb una major necessitat de mobilitat pública, però es troben incomunicats amb transport públic en determinats dies i determinades hores, sobretot al barri de Vallbona”. A la Zona Nord de Nou Barris hi ha moltes parades d’autobús i moltes estan sense il·luminació; i dos dels 3 barris no tenen ni una estació de Bicing, cosa que encara fa més difícil una bona mobilitat. “El Govern del Districte ha de ser el primer garant a disminuir la bretxa entre els diferents Barris del seu Districte, així com el Govern de la Casa Gran ha de vetllar perquè tots els ciutadans de Barcelona tinguin uns equipaments municipals i serveis dignes, i a més que serveixin per minvar els desavantatges socials existents”, va exigir el conseller.

La consellera portaveu Lorena Checa va presentar els dos precs del grup de Junts-TriasxBCN, que van ser acceptats. El primer es va centrar en les festes de Nadal, un moment clau per a l’increment de facturació dels comerços de proximitat de la ciutat. Com va explicar la consellera de Junts, anualment, l’Ajuntament de Barcelona proporciona marxandatge als comerços de la ciutat per incentivar la compra al comerç de proximitat, “però l’any passat, aquest marxandatge de Nadal, va distribuir-se als comerços a escassos dies de l’inici de les festes de Nadal, quan els veïns i veïnes ja havien fet gran part de les compres”.

“Aquest retard va provocar que nombrós material quedés sense repartir entre els compradors dels comerços. Reclamem al govern que sigui sensible respecte l’emissió d’aquest material, per qüestions de sostenibilitat i un bon ús de la despesa pública”, va assenyalar Lorena Checa. El text del Prec acceptat reclamava: “Que el govern del districte de Nou Barris, insti a l’organisme/departament municipal competent, per tal d’adaptar-nos el màxim possible al calendari i volum de compres del veïnat, i evitar l’emmagatzematge improcedent de material que resti sense distribuir, a partir d’aquest 2024”.

Checa va presentar també el segon prec, que demanava: “Que el govern del districte de Nou Barris insti a Institut Municipal de Mercats de Barcelona, per tal de fer arribar una relació detallada de les despeses a assumir pels concessionaris al nou Mercat Municipal de Ntra. Sra. de Montserrat, en un termini no superior a trenta dies. Així com, faciliti al present grup municipal, en un termini de trenta dies, la informació relativa a l’estudi”.

La consellera de Junts-TriasxBCN va explicar que la construcció del nou Mercat Municipal de Nostra Senyora de Montserrat “ha suscitat certes incerteses a alguns concessionaris de la instal·lació municipal”. La construcció d’aquesta instal·lació ha patit importants endarreriments en la seva construcció i canvis de les condicions per parts dels concessionaris, “és del tot entenedor que sorgeixin inquietuds per com es produirà el trasllat a la nova instal·lació i la viabilitat econòmica de cadascun dels venedors/es un cop realitzat el traspàs al nou mercat”, ha justificat Checa.

“Pels concessionaris del mercat és importantíssim conèixer les despeses que hauran d’assumir a les noves instal·lacions, per poder decidir amb la totalitat de la informació, respecte del futur del seu negoci”, va afegir Lorena Checa, agraint l’acceptació del prec.

Barcelona, 18 d’octubre de 2024

ÚLTIMES NOTÍCIES

Pactem amb el govern Collboni un Pla de millores en el Mercat de les Corts

Forcem el Govern Collboni a elaborar un estudi quantitatiu de l’impacte econòmic a la ciutat del caos de Rodalies

Denunciem el silenci de Collboni i Illa per exigir saber la veritat dels atemptats del 17A

Acordem amb el govern instar ADIF i RENFE a elaborar un pla de seguretat conjunt amb la Generalitat i l’Ajuntament per als assentaments de La Sagrera

NOTICIES RELACIONADES

Forcem el govern Collboni a Nou Barris a elaborar un pla integral d’impuls i manteniment dels equipaments esportius municipals del districte

Exigim accions més contundents del Govern Collboni per resoldre els problemes de seguretat als barris de la franja del Besòs

El Govern Collboni es compromet a agilitzar tràmits i reduir la burocràcia per fer més eficient la Borsa d’Habitatges de Lloguer

Desplaça cap amunt