La Comissió d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat aprova per unanimitat una proposició, defensada pel regidor Damià Calvet, que assegura 40 milions d’euros, addicionals a l’aportació anual de l’Estat, per a desenvolupament d’infraestructures i compra de material mòbil
El grup municipal Trias per Barcelona ha aconseguit avui que l’Alcalde Jaume Collboni es comprometi a sol·licitar al Govern espanyol la inclusió d’un fons extraordinari als pressupostos generals de l’Estat d’enguany pel finançament del transport públic metropolità. La Comissió d’Ecologia, Urbanisme, Mobilitat i Habitatge ha aprova per unanimitat una proposició, que ha defensat el regidor de TriasxBCN Damià Calvet, i que assegura 40 milions d’euros, addicionals a l’aportació anual de l’Estat, per a desenvolupament d’infraestructures i compra de material mòbil. Damià Calvet ha afirmat que “votant-la a favor, ens hi comprometem tots”.
A la Comissió d’Ecologia, Urbanisme, Mobilitat i Habitatge, el grup Trias per Barcelona, de la ma del regidor Damià Calvet, ha defensat una proposició, transaccionada amb el govern, que acorda:
“Que el Govern Municipal sol·liciti al Govern espanyol la inclusió d’un fons extraordinari als pressupostos generals de l’Estat pel finançament del transport públic, desenvolupament d’infraestructures i la compra del material mòbil del sistema de transport públic de Barcelona dotat de 40 milions d’euros anuals. Les aportacions de l’AGE a aquest fons extraordinari no poden anar en detriment de les seves aportacions ordinàries al sistema de transport públic del sistema metropolità de Barcelona i, per tant, han de ser addicionals als 109M€ que es transfereixen anualment. Aquest fons s’ha de transferir l’organisme competent, l’Autoritat del Transport Metropolità, de manera que es pugui garantir el manteniment de la infraestructura i del material mòbil per mantenir un transport públic de qualitat que permeti incrementar veritablement la demanda”.
Damià Calvet ha assenyalat que un dels elements més importants per lluitar contra el canvi climàtic és la transformació de la mobilitat i que un dels principals ingredients en aquesta lluita és “disposar d’una mobilitat sostenible i de més i millor transport públic”. El regidor ha destacat que disposem d’instruments per aconseguir-ho, com l’ATM, “que amb més de 25 anys d’integració tarifària, planificant a anys vista la millora del transport públic, ha obtingut un resultat evident d’increment usuaris”. També ha lamentat, no obstant, “que la millora permanent en el transport ha vingut acompanyada d’un permanent infrafinançament del transport públic de l’àrea de Barcelona”.
Com ha exposat el regidor de Trias per Barcelona, en els darrers anys, “arran de la pandèmia, hi ha hagut mesures i bonificacions que s’estan perpetuant; està bé, però aquestes mesures no milloren la demanda del transport, són mesures socials que no van lligades a la lluita contra el canvi climàtic. El que millora la demanda és la millora del servei i per això necessitem més infraestructures i més material per augmentar freqüències”.
Calvet ha afegit que no n’hi ha prou amb el finançament ordinari a l’ATM, “cal anar més enllà i dotar nos de fons extraordinaris per millors infraestructures i material mòbil”, i ha agraït la transacció del govern: “pretenem que serveixi per disposar de més i millor transport públic”.
Tots els grups han donat suport a la iniciativa, i Damià Calvet ha afegit que “el moment és ara, quan s’està parlant dels pressupostos de l’Estat. Votant-la a favor, ens hi comprometem tots”.
Barcelona, 13 de febrer de 2024