El president del grup de Junts BCN, Jordi Marti Galbis, reclama a l’alcalde Collboni lideratge davant la greu crisi d’inseguretat i “impulsar mesures extraordinàries davant una situació extraordinària”
El grup municipal de Junts per Barcelona ha impulsat avui, amb el suport de tots els grups, la posada en marxa d’un paquet de mesures per tal de garantir la seguretat de proximitat als barris de Barcelona. El president del grup, Jordi Marti Galbis, ha reclamat a l’alcalde Jaume Collboni lideratge davant la greu crisi d’inseguretat i “impulsar mesures extraordinàries davant una situació extraordinària”.
A la Comissió de Presidència, Seguretat i Règim Intern, celebrada aquest matí a l’Ajuntament, el president del grup de Junts per Barcelona, Jordi Martí Galbis, ha defensat una proposició, aprovada per unanimitat, en relació a la proliferació les darreres setmanes d’incidents violents amb ús d’armes de foc i armes blanques, que inclouen homicidis a plena llum del dia als carrers de la capital catalana, que acorda: “instar el Govern municipal a adoptar les següents mesures per tal de garantir la seguretat de proximitat als barris de Barcelona:
- Donar compliment a les mesures aprovades en Plenari i Comissió per part dels grups municipals per tal de donar resposta als greus problemes de seguretat, especialment relacionat amb el crim organitzat, bandes juvenils i problemàtiques relacionades amb la droga.
- Incrementar de manera efectiva la presència i el patrullatge preventiu de la Guàrdia Urbana de Barcelona als barris amb més incidències, especialment en franges nocturnes del cap de setmana i entorns comercials, reforçant els equips de proximitat i la presència visible als carrers.
- Desplegar dispositius específics de seguretat i convivència en aquelles zones de la ciutat amb més concentració de fets delictius, vandalisme, multireincidència o conflictivitat a l’espai públic, amb especial atenció als entorns comercials, zones d’oci i àrees amb elevada pressió turística.
- Reforçar la coordinació operativa i l’intercanvi d’informació entre la Guàrdia Urbana i els Mossos d’Esquadra en el marc del nou Conveni – Marc, establint mecanismes estables de seguiment i resposta ràpida davant episodis greus de violència o inseguretat.
- Impulsar un sistema públic i periòdic d’indicadors de seguretat urbana, desagregats per districtes i barris, que inclogui dades sobre evolució dels fets delictius, temps de resposta, reincidència, incidències de convivència i percepció ciutadana de seguretat que es relacioni amb un mapa de punts amb especial vulnerabilitat o conflictivitat a l’espai públic, actualitzat periòdicament, per orientar les actuacions preventives, policials i de manteniment urbà treballats amb els òrgans de participació de cada districte.
- Millorar les condicions de seguretat en l’espai públic mitjançant actuacions urbanes preventives, incloent millora de l’enllumenat, manteniment, neteja, retirada d’elements degradats i recuperació d’espais especialment afectats per situacions d’incivisme o inseguretat.
- Incrementar a través de la policia de barri els canals de coordinació i comunicació amb associacions veïnals, eixos comercials i entitats dels barris, garantint espais de seguiment periòdic sobre l’evolució de la seguretat i les actuacions municipals.
- Reunir cada tres mesos als grups municipals per tal de donar rendiment de les qüestions de seguretat a la ciutat.
- Aplicar amb la màxima intensitat i rigorositat l’Ordenança de convivència aprovada recentment.”
“Ens hem vist obligats a presentar una proposició una vegada més per instar el govern a reaccionar davant d’una situació cada vegada més complexa i preocupant”, ha afirmat Martí. El cap del grup de Junts ha advertit que “no parlem de fets puntuals o d’estadístiques generals; estem davant la crisi més greu en matèria de seguretat del mandat municipal”. En aquest sentit, ha remarcat que “no només afecta Barcelona, sinó també l’àrea metropolitana, i estem vivint una crisi important d’inseguretat”.
Martí ha alertat que la situació actual “és molt greu i està generant una clara alarma social”. Per això, ha defensat que “entre tots hem d’aportar i impulsar mesures extraordinàries davant una situació extraordinària com la que estem vivint aquests moments”. El president del grup municipal de Junts ha criticat la manca de lideratge de l’alcalde Collboni. “Esperàvem que, com a president de la Junta Local de Seguretat, davant episodis tan greus com robatoris violents, tirotejos o atacs amb matxets a plena llum del dia, hagués comparegut i donat explicacions”, ha assegurat.
En aquest punt, Martí ha plantejat la necessitat modificar el Reglament Orgànic Municipal (ROM) “per facilitar la presència de l’alcalde a les instàncies municipals. És el primer responsable polític de la ciutat i hauria d’haver donat la cara davant del que està passant”. “No estem exagerant”, ha recalcat Martí, “l’alcalde ens hauria d’haver convocat per reconèixer la gravetat de la situació i actuar conjuntament amb la resta d’administracions”.
“El lideratge de l’alcalde és inexcusable, ha d’agafar la seva responsabilitat, havia de convocar els govern de la Generalitat, els cossos i forces de seguretat i totes les instàncies competents davant aquesta greu crisi, però no ho ha fet”. “Li volem demanar que reaccioni i que lideri, amb les administracions competents, totes del mateix partit, una resposta contundent davant aquesta situació”.
“Des de Junts presentem una proposició amb nou mesures concretes, algunes de les quals ja han estat debatudes anteriorment. Demanem una reacció i que políticament es doni a aquesta qüestió la prioritat que mereix una situació de greu crisi com la que estem vivint”, ha conclòs Martí. La iniciativa ha comptat amb els vots favorables de tots els grups. Martí ha agraït els suports i ha afegit que “cal anar tots units”.
Barcelona, 20 de maig de 2026





