A la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports, l’executiu del PSC també rebutja l’altre prec de Junts que reclamava millorar les condicions laborals dels serveis municipals vinculats a feminismes i abordatge de les violències masclistes
El grup municipal de Junts per Barcelona ha lamentat avui el rebuig del govern de Jaume Collboni que reclamava un pla de treball amb tots els Clubs de Futbol de la ciutat amb necessitat de noves instal·lacions o de millores per garantir unes condicions dignes i segures. A la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports, l’executiu del PSC també ha rebutjat l’altre prec de Junts que reclamava propostes de millora de les condicions laborals dels serveis municipals vinculats a feminismes i abordatge de les violències masclistes.
A la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports, el grup de Junts per Barcelona ha presentat dos precs al govern, i tots dos han estat rebutjats per l’executiu del PSC. La regidora de Junts en l’àmbit de l’esport, Joana Ortega, ha defensat un text que reclamava: “Que el Govern elabori de forma urgent un pla de treball amb tots els Clubs de Futbol de la ciutat que tenen necessitat de noves instal·lacions, o de millores en les que estan fent ús, per tal de garantir unes condicions dignes i segures a tots els camps.
- Que de forma urgent dins aquest pla, s’executi la renovació o substitució integral de la gespa i totes les actuacions necessàries als vestidors del Camp de l’Energia per eliminar els riscos actuals per als jugadors, així com agilitzar i presentar el projecte previst del futur del Camp de l’Energia,
- Que dins el Pla s’agilitzi i s’informi de manera clara sobre l’estat i el calendari actualitzat del projecte definitiu de Magòria.
- Que aquest Pla inclogui el projecte previst per la millora del Camp de Futbol de Can Caralleu.
- Que aquest Pla asseguri les actuacions necessàries per millorar les instal·lacions de futbol i els vestuaris del CEM Teixonera-Vall d’Hebron.
- Que aquest Pla reculli quines són les instal·lacions que necessiten els Clubs de Futbol de la ciutat i l’estratègia municipal prevista, amb calendari inclòs, per donar resposta a les demandes dels Clubs”.
La regidora Joana Ortega ha reclamat aquest pla perquè hi ha una mancança evident d’instal·lacions esportives per a la pràctica del futbol, amb una pèrdua de 17 camps de futbol des de l’any 1982. I ha advertit que aquesta situació provoca que “molts clubs de la ciutat tinguin dificultats per entrenar i competir i faci anys que reclamen solucions que no arriben”.
Ortega ha posat com exemple la Unió Esportiva Sants, que fa anys que viu un autèntic periple sense camp propi, havent estat desplaçada del seu espai històric de Magòria amb la promesa d’un retorn en pocs anys que no s’ha complert, ja que la construcció del nou camp de Magòria acumula retards molt importants. “El trasllat havia de ser provisional, però ja s’ha allargat més d’una dècada. El nou camp de Magòria acumula retards molt importants i el club ha hagut d’anar jugant en diferents instal·lacions”, ha denunciat.
Actualment, l’equip juga al Camp de l’Energia, “un equipament amb mancances estructurals evidents, un terreny de joc en mal estat, vestidors que requereixen millores i problemes amb el sistema de calderes i canonades”. En aquest punt, la regidora de Junts ha demanat informació de les converses amb la Generalitat, titular de l’equipament, perquè passi a ser titularitat de l’Ajuntament. Ortega també s’ha referit a altres situacions de clubs de la ciutat, com el CP Sarrià, que reclama fa anys reformes i millores en el Camp de futbol de Can Caralleu; o el CEM Teixonera – Vall Hebron, per la manca d’actuacions en els vestidors originals i la manca de manteniment seves instal·lacions esportives.
Per tots aquests motius, Ortega ha reclamat aquest pla amb tots els Clubs de Futbol de la ciutat, però l’executiu ho ha rebutjat.
D’altra banda, la regidora Carme Lleó reclamava en l’altre Prec del grup de Junts: “Que el Govern municipal presenti, en el termini màxim de tres mesos, una proposta específica de millora de les condicions laborals i organitzatives dels serveis municipals vinculats a feminismes i abordatge de les violències masclistes, incloent UTEH, SARA, PIADs i SAS que contempli l’equiparació de complements vinculats a la intervenció directa, el reforç de plantilles, la revisió de ràtios, garanties d’estabilitat organitzativa i espais de negociació i seguiment amb les professionals afectades”.
“Avui defensem aquest prec perquè darrere dels serveis municipals vinculats als feminismes i a l’abordatge de les violències masclistes hi ha professionals que sostenen una de les tasques més complexes, més exigents i més imprescindibles d’aquesta ciutat”, ha afirmat Lleó. La regidora de Junts ha volgut posar en valor la feina de les treballadores del SARA, del SAS, dels PIADs, de la UTEH i d’altres serveis municipals que “cada dia acompanyen dones en situacions de violència, vulnerabilitat extrema, emergència emocional i exclusió social”.
“El malestar laboral dins dels serveis municipals ja no és puntual ni anecdòtic: és estructural. I el que és més preocupant és que aquest Govern està demostrant una incapacitat creixent per gestionar-lo des del diàleg, l’escolta i la negociació”, ha afirmat la regidora. La regidora Lleó ha recordat que Junts per Barcelona ja va advertir durant el debat de l’acord marc de condicions laborals del passat mes de gener que existia “un malestar laboral profund dins de l’Ajuntament”.
Lleó també ha criticat durament la decisió del Govern de Jaume Collboni de no convocar el Ple Extraordinari sol·licitat per abordar la vaga dels treballadors municipals. “Per primera vegada en la història democràtica de l’Ajuntament de Barcelona, el Govern de Jaume Collboni ha decidit incomplir un mandat majoritari del Consell Municipal”, ha denunciat. Per a la regidora de Junts per Barcelona, “això no és només una qüestió reglamentària. És una qüestió política i institucional molt greu. Quan un govern en minoria ignora deliberadament una majoria democràtica del plenari, el missatge que envia és molt clar: no vol escoltar ni l’oposició ni tampoc els treballadors públics que fa mesos que alerten d’una situació insostenible”.
En el cas concret dels serveis de feminismes, Carme Lleó ha afirmat que “la situació és especialment greu; parlem de serveis fortament feminitzats i altament especialitzats, on les professionals treballen cada dia amb violències masclistes, agressions sexuals, trauma, emergències socials i situacions límit”. “Aquestes professionals denuncien des de fa molt temps ràtios insuficients, desigualtats en complements vinculats a la intervenció directa, manca de cobertura de baixes, excés de càrrega burocràtica i una enorme incertesa arran de la incorporació de diversos serveis a l’IMSS”, ha exposat Lleó.
Finalment, ha lamentat que mentre això passa, el govern continua sense donar respostes clares. “Per això aquest prec és necessari”, ha afirmat Lleó.
Barcelona, 19 de maig de 2026



