/

/

Acordem amb el govern activar un servei específic a través de l’Oficina de Consum per atendre les reclamacions dels afectats per l’apagada del 28 d’abril

Acordem amb el govern activar un servei específic a través de l’Oficina de Consum per atendre les reclamacions dels afectats per l’apagada del 28 d’abril

A la Comissió d’Economia i Hisenda, el portaveu adjunt de Junts BCN, Damià Calvet, afirma que els efectes van ser directes a llars i comerços i van provocar greus inconvenients a les persones que depenen de l’electricitat per motius de salut o dependència, i reclama dedicar-hi esforços perquè no es torni a produir

El grup de Junts per Barcelona ha acordat avui amb el govern de Jaume Collboni activar un servei específic a través de l’Oficina municipal de Consum per atendre les reclamacions dels afectats per l’apagada del 28 d’abril. A la Comissió d’Economia i Hisenda, el portaveu adjunt del grup de Junts BCN, Damià Calvet, ha afirmat que els efectes van ser directes a llars i comerços i van provocar greus inconvenients a les persones que depenen de l’electricitat per motius de salut o dependència, i ha reclamat dedicar-hi esforços perquè no es torni a produir.

El portaveu adjunt del grup de Junts per Barcelona, Damià Calvet, ha defensat aquesta tarda, a la Comissió d’Economia i Hisenda de l’Ajuntament, una proposició que acorda: “instar el govern municipal a elaborar un procediment específic, àgil i directe per atendre de manera diferenciada la protecció dels drets de les persones consumidores afectades per l’apagada del subministrament elèctric i de les telecomunicacions del passat 28 d’abril, amb caràcter temporal, a través de l’Oficina Municipal d’Informació a les Persones Consumidores.

Aquest procediment haurà d’incloure:

  • Un servei d’assessorament jurídic especialitzat.
  • Suport en la recollida i preparació de documentació per exercir els drets corresponents.
  • Informació clara i actualitzada a les persones consumidores sobre l’estat de les reclamacions presentades.
  • L’habilitació d’un canal telefònic directe i exclusiu per consultar drets, presentar reclamacions o fer seguiment de l’estat dels tràmits.
  • L’obertura d’un canal telemàtic i presencial exclusiu per a la tramitació de reclamacions relacionades amb aquesta incidència”.

Calvet ha explicat que el passat 28 d’abril, els municipis de tot l’Estat, també Barcelona, van patir una apagada en el subministrament elèctric i en tots els serveis que en depenen. A l’apagada s’hi va afegir una greu manca d’informació per part de les institucions responsables, Govern espanyol de Pedro Sánchez,  i Govern català de Salvador Illa, “fet que va generar un neguit entre la ciutadania”. “La situació va tenir un fort impacte i no només va afectar la vida quotidiana, sinó que també va causar danys materials i situacions de risc, especialment entre col·lectius vulnerables”, ha declarat el regidor Calvet.

“Els efectes”, ha exposat, “van ser directes a llars i comerços: pèrdua d’aliments per manca de refrigeració, electrodomèstics espatllats, aparells danyats per sobretensions i, sobretot, greus inconvenients per a les persones que depenen de l’electricitat per motius de salut o dependència”. “Va ser una situació excepcional. Entenem que una apagada d’aquestes característiques no s’hauria de repetir, però cal dedicar-hi esforços per garantir que no torni a passar”, ha reclamat el regidor de Junts, que ha demanat que des de l’Ajuntament de Barcelona, “s’ajudi els veïns i veïnes i a comerços a minimitzar l’impacte econòmic que van patir aquell 28 d’abril, i a rescabalar els danys ocasionats”.

El regidor ha explicat que, a través de la pàgina web de l’Oficina Municipal d’Informació a les Persones Consumidores s’ha posat a disposició tot un seguit de recomanacions que ja venen de l’Agència Catalana de Consum, sobre què fer en cas d’haver tingut algun tipus d’afectació a causa d’aquesta apagada. “Però creiem que l’eina de l’Oficina de consum és molt més potent i pot oferir un millor servei acompanyant a la gent a gestionar tota aquesta burocràcia amb els organismes corresponents i les asseguradores”, ha dit.

La iniciativa s’ha aprovat per unanimitat. Calvet ha agraït el suport de tots els grups, i ha afegit “serem exigents amb la investigació de què va passar i en les responsabilitats que se’n puguin derivar, també amb el model energètic que necessitem amb tot allò que fa referència a les inversions en renovables per reforçar la xarxa”.

Barcelona, 21 de maig de 2025

ÚLTIMES NOTÍCIES

Demanem protecció màxima i un pla de museïtzació per a les antigues pedreres romanes descobertes a Montjuïc

Denunciem la ineficàcia del Govern Collboni per fer front a la calor, que a 2 dies d’arribar l’estiu fracassa en la implementació dels plans d’ombres i de refugis climàtics

Comprometem el govern Collboni a executar amb urgència el Pla d’Ordenació Comercial del Mercat de la Concepció

Acordem amb Collboni exigir al govern de l’Estat el manteniment de les bonificacions al transport públic almenys fins que Rodalies funcioni correctament

NOTICIES RELACIONADES

Desplaça cap amunt