/

/

Forcem el govern Collboni a garantir, a través de TMB, un servei de bus provisional entre Trinitat Nova i Maragall mentre durin les obres a la L4

Forcem el govern Collboni a garantir, a través de TMB, un servei de bus provisional entre Trinitat Nova i Maragall mentre durin les obres a la L4

A la Comissió d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, l’executiu municipal accepta també un altre prec de Junts BCN i es compromet a desenvolupar un pla director de coordinació d’obres, evitant una execució desordenada i mal gestionada que provoca el caos i perjudica la ciutadania

El Grup Municipal de Junts per Barcelona ha forçat avui el Govern de Jaume Collboni a garantir, a través de TMB, un servei de bus provisional entre Trinitat Nova i Maragall mentre durin les obres de la L4, previstes entre finals de juny i tot l’agost. A la Comissió d’Ecologia, Urbanisme, Mobilitat i Habitatge, l’executiu del PSC ha aprovat també un altre prec de Junts BCN i s’ha compromès a desenvolupar un pla director de coordinació d’obres, evitant una execució desordenada i mal gestionada que provoca el caos i perjudica la ciutadania.

El regidor de Junts adscrit al districte d’Horta-Guinardó, Arnau Vives ha de defensat aquesta tarda a la Comissió d’Ecologia, Urbanisme, Mobilitat i Habitatge de l’Ajuntament, un prec dirigit al Govern municipal que acordava: “Que l’Ajuntament de Barcelona, a través del seu operador de transport públic TMB, garanteixi la continuïtat del servei entre les estacions de Trinitat Nova i Maragall mitjançant un servei de bus provisional. Aquest servei de bus provisional haurà de funcionar durant tot el període de durada de la interrupció del servei de la L4 Metro, que es preveu entre finals de juny i tot el mes d’agost”.

El Govern del PSC ha acceptat el Prec de Junts. Com ha explicat Vives, entre finals de juny i durant tot el mes d’agost s’ha programat la interrupció parcial del servei de la Línia 4 per a la realització de treballs de renovació de les vies, entre les estacions de Trinitat Nova i Maragall. “Són unes obres necessàries per millorar la fiabilitat de la línia, però el que és inacceptable és la total falta de planificació i estratègia per minimitzar impacte en els usuaris i veïns”, ha criticat el regidor de Junts que ha afegit que milers viatgers diaris quedaran sense opció de mobilitat per desplaçar-se si no s’hi posen alternatives.

El regidor Vives ha lamentat que, fins al moment, ni l’Ajuntament ni Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) han informat sobre la implementació d’un sistema de transport alternatiu per garantir la mobilitat dels usuaris afectats per aquesta interrupció.

El govern del PSC ha expressat el seu compromís de que els usuaris podran gaudir d’un servei alternatiu de transport. Vives ho ha celebrat, però ha afegit que els veïns no n’eren coneixedors, i adreçant-se al govern ha afirmat “fan la vida impossible als ciutadans, promovent el decreixement econòmic, posant dificultats perquè la gent pugui anar a treballar”. Davant d’aquest retret, la tinent d’Alcaldia del Govern i responsable de TMB, Laia Bonet, amb to paternalista, ha demanat el regidor de Junts que es relaxés. 

Per la seva part, la regidora de Junts en l’àmbit de la Mobilitat, Francina Vila, ha formulat un altre prec, que també ha estat acceptat, que demanava:

“Que el govern municipal desenvolupi un pla director de coordinació d’obres, on es determini una estratègia eficient per evitar que les obres tinguin lloc al mateix temps a les mateixes zones. En aquest pla haurien d’haver, entre d’altres,  els següents punts:

1 Reducció del temps d’execució mitjançant la divisió de les obres en fases més petites: La programació de les obres hauria de centrar-se en reduir els períodes d’execució. Dividir els projectes més grans en fases més petites i escalonades permet evitar el bloqueig de zones senceres de la ciutat durant períodes prolongats, minimitzant així les molèsties per a la ciutadania.

2 Aplicació de noves tecnologies per a la reducció de l’impacte i l’optimització dels temps d’obra: La incorporació de noves tecnologies, com ara maquinària més eficient i sistemes de gestió intel•ligent, pot ajudar a reduir els temps d’execució i disminuir l’impacte ambiental de les obres, millorant així la qualitat del procés i el resultat final.

3 Coordinació rigorosa amb les empreses adjudicatàries: És fonamental garantir que les empreses contractistes compleixin els terminis establerts. L’Ajuntament ha de supervisar de manera més estricta els temps d’execució, amb l’objectiu de garantir que les obres no s’allarguin innecessàriament.

4 Comunicació proactiva i transparent amb la ciutadania: Una comunicació més activa i anticipada amb la ciutadania sobre els talls de trànsit, les zones afectades i els horaris previstos per a les obres és essencial per facilitar la mobilitat de la ciutadania i reduir les molèsties derivades dels canvis en el trànsit.

5 Garantir la mobilitat alternativa durant les obres: Cal millorar les estratègies de mobilitat alternativa per mitigar els problemes de trànsit a les zones afectades per les obres. Això permetria mantenir un flux adequat de vehicles i reduir els embussos que poden generar-se durant els treballs.”

La regidora Vila ha assenyalat que a Barcelona es troben actualment en marxa unes 200 obres simultànies a tota la ciutat. “Tot i que aquestes obres es presenten com una millora de la infraestructura urbana i la qualitat de vida dels ciutadans, la realitat és que el que estan aconseguint és un caos urbà sense precedents”, ha lamentat Vila, que ha afegit que “la combinació d’obres sense planificació incideix en els desplaçaments per la ciutat, roba temps als usuaris del transport públic i afecta la qualitat de vida dels ciutadans”.

Per a la regidora de Junts BCN, tot i la necessitat de dur a terme les obres, “els barcelonins paguen per una execució desordenada i mal gestionada, on es prioritza la rapidesa de les obres per sobre de la qualitat de vida dels ciutadans”.

“Tenim la impressió que treballen a preu fet, per arribar al maig de 2027 amb obres acabades, prioritzant l’agenda de l’alcalde Collboni per sobre de l’agenda de la ciutat i la seva gent”, ha afegit Francina Vila. El govern ha acceptat el prec; Francina Vila ho ha agraït, i ha afegit que “no ens relaxarem i exigirem al govern que treballi bé; les obres necessàries, però ben planificades”.

 

Barcelona, 15 d’abril de 2025

 

ÚLTIMES NOTÍCIES

Pactem amb el govern Collboni un Pla de millores en el Mercat de les Corts

Forcem el Govern Collboni a elaborar un estudi quantitatiu de l’impacte econòmic a la ciutat del caos de Rodalies

Denunciem el silenci de Collboni i Illa per exigir saber la veritat dels atemptats del 17A

Acordem amb el govern instar ADIF i RENFE a elaborar un pla de seguretat conjunt amb la Generalitat i l’Ajuntament per als assentaments de La Sagrera

NOTICIES RELACIONADES

Desplaça cap amunt