Aconseguim que el govern es comprometi a iniciar la transformació de la Model aquest any 2024

A la Comissió d’Ecologia, Urbanisme, Mobilitat i Habitatge l’executiu del PSC rebutja per contra un altre prec de TriasxBCN que reclama destinar personal informatiu i de seguretat al bus 119 i allargar el seu recorregut fins al Centre d’Acollida d’Animals de Companyia a Collserola

El Grup Municipal de Trias per Barcelona ha arrencat avui el compromís del govern de Jaume Collboni per iniciar la transformació dels terrenys de l’antiga presó Model aquest any 2024. A la Comissió d’Ecologia, Urbanisme, Mobilitat i Habitatge l’executiu del PSC ha rebutjat per contra un altre prec de TriasxBCN que reclama destinar personal informatiu i de seguretat al bus 119 i allargar el seu recorregut fins al Centre d’Acollida d’Animals de Companyia de Barcelona (CAACB) a Collserola.

El regidor de TriasxBCN Damià Calvet ha presentat un Prec, transaccionat i aprovat pel govern socialista, que acorda: “Que el Govern Municipal es comprometi a iniciar la transformació de la Model en aquest any 2024, incloent-hi tots els procediments urbanístics necessaris i pendents per a possibilitar l’execució del projecte d’ordenació del conjunt de la Model. Que es comprometi a més, en la mesura del possible a donar cabuda en aquest espai a les diverses associacions comercials, veïnals, culturals i socials de l’Esquerra de l’Eixample, a donar una solució definitiva a la ubicació de l’escola Entença i a treballar en la implicació de la Generalitat de Catalunya en la construcció de l’equipament residencial previst en el Pla Director”.

El regidor Calvet ha repassat els diferents tràmits que ha viscut l’antiga presó Model des del 2017, data en que passa a ser de gestió i propietat de l’Ajuntament de Barcelona. Des de llavors, s’ha elaborat el Pla Director de la Model, s’ha presentat la proposta guanyadora del concurs per la transformació de l’antic centre penitenciari; s’ha aprovat definitivament la MPGM en l’àmbit de la Model i la Fira de Barcelona que catalogava com a 7b part dels edificis del solar de la presó. L’inici dels treballs estava previst per l’any 2020, i ja es va endarrerir la previsió de l’inici de redacció dels projectes dels primers equipaments al 2023.

“Ara, set anys després de l’adquisició de la Model, els pressupostos municipals previstos pel 2024 només contemplen l’adequació de les dues escoles de dins del recinte, l’escola Xirinacs i l’escola Entença, i la fase A del CEM i la central d’energia”, ha exposat Calvet, que ha reclamat al govern municipal “compromís per iniciar la transformació de la Model en aquest any 2024”.

D’altra banda, la regidora Francina Vila ha presentat un altre Prec al govern, que ha estat rebutjat, que reclamava: “Que la línia de bus 119 inclogui en el seu itinerari entre les parades de Vall Parc i carretera de Sant Cugat-Samaria, una prolongació del corregut  fins al Centre d’Acollida d’Animals de Companyia de Barcelona (CAACB), situat a la carretera de la Rabassada Km3,8, per facilitar l’arribada de treballadors, usuaris i voluntaris. Que el govern municipal mitjançant el seu operador de transport públic, TMB, destini personal informatiu i de seguretat a la línia 119,  per assegurar que es validin els bitllets, que els usuaris s’ubiquin al fons del bus i que es respectin els seients i espais reservats per usuaris vulnerables Tot això per aconseguir que els veïns-usuaris de la línia, sobre tot els més vulnerables,  puguin exercir el seu dret a la mobilitat de manera digna i els conductors no tinguin que gestionar situacions tenses i dediquin la seva atenció a la conducció per preservar la seguretat viària”.

Vila ha assegurat que la millora del servei del bus 119 “és una petició dels veïns d’Horta-Guinardó”. Aquest bus de barri és utilitzat pels veïns i també pels visitants del Park Güell i per això, des del grup de TriasxBCN s’ha demanat que “es reforci la vigilància i l’acompanyament als conductors i es perllongui el seu recorregut fins al CAACB, ja que ara els treballadors o voluntaris han de caminar 6 km per arribar-hi”.

El govern no ha acceptat el prec, però sí s’ha compromès a treballar per garantir l’accessibilitat al nou centre que s’ha de construir a Montcada, i ha afirmat que està fent seguiment del funcionament del bus per prendre mesures correctores per minimitzar impacte negatius per la massificació d’usuaris derivada del turisme.

Francina Vila ha agraït que el govern vetlli per aquest ús intensiu per part del turisme d’aquest bus de barri, però per contra ha lamentat que “es rebutgi allargar el recorregut perquè la construcció del centre de Montcada no té ni data prefixada”.

 

Barcelona, 12 de març de 2024

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
Email
Print
Desplaça cap amunt