/

/

Reclamem al Govern que garanteixi el restabliment total i a tots els usuaris de la teleassistència després de la desconnexió per l’apagada

Reclamem al Govern que garanteixi el restabliment total i a tots els usuaris de la teleassistència després de la desconnexió per l’apagada

La portaveu del grup de Junts per Barcelona, Neus Munté, registra una bateria de preguntes per obtenir dades reals sobre l’impacte del “zero elèctric” de dilluns passat en un servei d’atenció bàsic per a persones vulnerables, i quins plans de millora ha previst l’Ajuntament per evitar les dificultats detectades després d’aquest episodi d’emergència

El Grup Municipal de Junts per Barcelona ha reclamat al Govern de Jaume Collboni que garanteixi el restabliment total i a tots els usuaris de la teleassistència a les llars de la ciutat després de la desconnexió per l’apagada elèctrica. La portaveu del grup de Junts per Barcelona, Neus Munté, ha registrat una bateria de preguntes dirigies a l’executiu municipal per obtenir dades reals sobre l’impacte del “zero elèctric” de dilluns passat en un servei d’atenció bàsic per a persones vulnerables, i quins plans de millora ha previst l’Ajuntament per evitar les dificultats detectades després d’aquest episodi d’emergència.

Neus Munté, també regidora responsable de Junts en l’àmbit de Drets Socials ha recordat que el servei de teleassistència municipal constitueix una eina fonamental per garantir la seguretat i benestar de les persones grans, dependents o amb diversitat funcional que viuen soles o passen moltes hores sense acompanyament, essent en molts casos l’única via de comunicació immediata amb els serveis d’emergència.

La gran apagada elèctrica ocorreguda el passat dilluns va afectar greument els serveis bàsics a tot Catalunya, incloent-hi el servei de teleassistència, deixant a milers de persones vulnerables en situació d’incomunicació i desprotecció durant hores. Com ha indicat la regidora de Junts i tal com ha transcendit en diversos mitjans de comunicació, fins i tot quan es va començar a restablir el subministrament elèctric, molts usuaris de teleassistència van continuar incomunicats per problemes de reconnexió dels seus dispositius, situació que va generar angoixa tant als usuaris com als seus familiars. “Tenim constància que encara avui, a 5 dies de l’incident, alguns usuaris de la teleassistència a la ciutat de Barcelona encara no estan de nou connectats”, ha dit Munté.

La Diputació de Barcelona va informar que el seu Servei Local de Teleassistència va haver de funcionar amb generadors elèctrics des de les 12:30 fins a les 17:30 hores, i que posteriorment s’han hagut de retornar les trucades que no es van poder atendre durant el tall, prioritzant segons el grau de vulnerabilitat, “però del servei de teleassistència municipal a Barcelona encara avui no en sabem res”, ha dit Munté.

Per la portaveu del grup de Junts BCN, “aquestes situacions d’emergència posen de manifest la necessitat de disposar de protocols clars i efectius per garantir la continuïtat d’un servei tan essencial, més encara quan es tracta de la protecció de col·lectius especialment vulnerables”. “És responsabilitat de l’Ajuntament de Barcelona garantir el correcte funcionament del servei de teleassistència municipal en tot moment, així com disposar de plans de contingència efectius per minimitzar l’impacte d’incidències com aquesta”, ha reblat.

Per tot això, el grup de Junts per Barcelona, de la mà de Neus Munté, ha registrat les següents preguntes dirigides al Govern del PSC de la capital catalana:

“1. Quants usuaris del servei de teleassistència de l’Ajuntament de Barcelona van quedar incomunicats durant l’apagada elèctrica del passat dilluns i quant de temps va trigar a restablir-se completament el servei per a tots els afectats?

  1. Quins problemes específics de reconnexió s’han detectat un cop restablert el subministrament elèctric i quants usuaris continuen tenint dificultats amb els seus dispositius de teleassistència?
  2. Quin protocol de seguiment es va aplicar per garantir l’atenció a totes les persones afectades un cop restablert el servei, especialment a aquelles amb major grau de vulnerabilitat o dependència?
  3. S’ha realitzat algun tipus de contacte proactiu amb tots els usuaris per verificar que els seus dispositius funcionen correctament després de l’apagada?
  4. Quins plans de contingència i millora té previst implementar l’Ajuntament de Barcelona per evitar que situacions com aquesta es repeteixin en el futur?”

 

Barcelona, 2 de maig de 2025

 

ÚLTIMES NOTÍCIES

Amb la UNED a Barcelona reforcem el compromís per promocionar l’accés a l’educació superior, especialment a Nou Barris

Acordem amb el govern Collboni elaborar un informe tècnic sobre l’impacte de la reducció de la jornada laboral en el teixit econòmic de Barcelona

Acordem amb el govern activar un servei específic a través de l’Oficina de Consum per atendre les reclamacions dels afectats per l’apagada del 28 d’abril

A Sarrià-Sant Gervasi forcem la regidora executiva Gay a exercir les seves funcions i a presidir tots els consells de barri del districte

NOTICIES RELACIONADES

Desplaça cap amunt