Barcelona, imaginem-la junts!

Notícies

Totes les notícies

JuntsxCat reclama al Govern Colau que tracti la moto com un aliat en el procés de desconfinament per la pandèmia i no com un mitjà a eliminar

La presidenta del Grup de Junts per Catalunya a l’Ajuntament, Elsa Artadi, considera una irresponsabilitat avançar de cop en treure les motos de les voreres sense oferir alternatives d’aparcament i denuncia que l’executiu municipal s’està saltant el consens que el passat mes de febrer va permetre acordar l’elaboració d’un Pla director de la Moto

 

El Grup Municipal de Junts per Catalunya a l’Ajuntament ha reclamat avui al Govern que encapçala Ada Colau que tracti la motocicleta com un aliat de la mobilitat de la ciutat en el procés de desconfinament per la pandèmia i no com un mitjà a eliminar. La presidenta del Grup de Junts per Catalunya a Barcelona, Elsa Artadi, ha explicat que considera una irresponsabilitat avançar de cop en treure les motos de les voreres sense oferir alternatives d’aparcament i denuncia que l’executiu municipal s’està saltant el consens que el passat mes de febrer va permetre acordar l’elaboració d’un Pla director de la Moto.

 

El Govern municipal ha anunciat aquest matí que, en el marc del Pla de mobilitat per adaptar la ciutat al progressiu desconfinament que ha provocat la pandèmia per la Covid-19, des d’aquesta setmana està actuant en 24 zones de la ciutat per recuperar més de 43.000 m2 de voreres pels vianants, retirant les motos que hi estiguin estacionades. Alhora ha explicat que ofereixen com a alternativa unes 600 places d’aparcament en calçada, i que a partir de que Barcelona entri en la Fase 1 del desconfinament començaran a sancionar, amb multes de 100 euros, totes les motos que es trobin a les voreres. Comptant que una moto podria ocupar uns 4 m2 d’espai, seguint les xifres del Govern municipal, estan deixant sense aparcament més de 10.000 motocicletes.

 

La presidenta del Grup de JuntsxCat, Elsa Artadi, considera que “retirar 10.000 motos de cop de les voreres i oferir només 600 places d’aparcament com a alternativa és una irresponsabilitat”. “Estem a favor d’alliberar espai a les voreres pels vianants, però la moto ha de tenir alternatives”, ha dit Artadi, que ha retret al Govern Colau que “només, i sobretot, veu la motocicleta i els motoristes com un mitjà a eliminar, quan precisament la moto, un mode de transport individual que porta l’equip de protecció contra el virus incorporat (casc, guants..) hauria de ser considerat un aliat les properes setmanes i mesos per poder fer un procés de desconfinament amb garanties sanitàries”.

 

“Estem davant d’un atac gratuït contra les motos quan més es necessiten”, ha dit la cap del Grup de Junts per Catalunya a Barcelona, que destaca que “en el moment de vetllar per incrementar les mesures de seguretat i quan el transport públic no podrà absorbir la mateixa demanada que abans de la pandèmia, la moto és un element desllorigador de la major demanda d’espai públic”. “S’està perseguint la moto, quan és part de la solució; és més àgil a nivell de trànsit i més eficient energèticament que els cotxes amb molta diferència; i no tothom podrà anar a peu o en bicicleta”, ha dit.

 

Elsa Artadi ha recordat que a Barcelona, “la capital europea de la moto”, la circulació en motocicleta representa el 40% de la mobilitat. “Si a la nostra ciutat gaudim d’un mínim de fluïdesa és gràcies a la moto”, ha dit Artadi. La regidora de JuntsxCat també ha retret al Govern Colau que estigui aprofitant l’emergència pel coronavirus “per saltar-se totes les etapes i tots els consensos que ens havíem fixat a l’Ajuntament en relació a la Mobilitat i, més específicament, a la moto”. Així, Elsa Artadi ha recordat també que el passat mes de febrer, l’Ajuntament va aprovar per unanimitat una proposició de Junts per Catalunya que acordava impulsar un Pla director de la Moto a la capital catalana per afavorir aquest mode de transport fonamental per garantir la mobilitat sostenible a la ciutat de Barcelona, i fixava desenvolupar un pla d’acció a favor de la motocicleta sobre 3 eixos: seguretat, aparcament i contaminació (electrificació i vehicle compatit).

 

Precisament en l’eix de l’aparcament, Artadi ha explicat que “sempre es va parlar d’acompanyar treure les motos de les voreres, que cal fer, sense dubte, amb el disseny d’un pla específic d’aparcaments, en superfície i subterranis, que lluny de posar dificultats, en faciliti el seu ús”. “Per contra, ara ens trobem un Govern municipal que aprofita l’emergència pel coronavirus, per infligir un cop molt dur a la moto, i en això estem en contra”, ha conclòs Elsa Artadi, que reclama una convocatòria immediata del Pacte per la Mobilitat.

 

Barcelona, 13 de maig del 2020

Darreres notícies

Junts a Les Corts impulsa un acord unànime que compromet el Govern Colau a mantenir l’ús del pati per l’escola Paideia mentre dura el tràmit de requalificació

Al Ple del districte de Les Corts, l’executiu municipal accepta els dos Precs del grup de Junts i …

Més informació

Junts impulsa un acord que força el govern Colau-Collboni a pactar amb Interior un pla de saturació policial que eviti els ‘botellots’ massius al ‘triangle lúdic’ del Poblenou

Al Ple del Consell de Sant Martí del mes de desembre, l’Executiu municipal va acceptar els dos Precs …

Més informació

Junts acorda amb el Govern Colau que a cada barri d’Horta-Guinardó hi hagi almenys una àrea de joc infantil accessible i inclusiva

El grup de Junts per Catalunya també aconsegueix al ple del districte l’acceptació d’un altre Prec que compromet …

Més informació

Segueix-nos