Barcelona, imaginem-la junts!

Notícies

Totes les notícies

JuntsxCat denuncia que el Govern Colau ha iniciat la desconstrucció de Barcelona en imposar el seu model de mobilitat, que ni és majoritari ni consensuat

La portaveu adjunta del Grup municipal de Junts per Catalunya, Francina Vila, defensa al plenari del Pacte per la Mobilitat impulsar mesures eficaces que redueixin els temps de desplaçaments, la contaminació i la congestió sense perjudicar el teixit productiu de la ciutat i preservant un mode tan rellevant de la ciutat com és la moto

 

JuntsxCat destaca que ha demanat la retirada dels blocs de formigó instal·lats a l’Eixample perquè perjudiquen la integritat de motoristes i altres usuaris de les vies de la ciutat així com que es faci una auditoria que avaluï la seguretat dels nous carrils i espais que s’han pintat els darrers mesos      

 

El Grup Municipal de Junts per Catalunya a l’Ajuntament ha denunciat avui que el Govern d’Ada Colau ha iniciat, amb l’excusa de la pandèmia per la Covid-19, la desconstrucció de Barcelona en imposar el seu model de mobilitat, que ni és majoritari ni està consensuat. La portaveu adjunta del Grup municipal de Junts per Catalunya, Francina Vila, ha defensat al plenari del Pacte per la Mobilitat impulsar mesures eficaces que redueixin els temps de desplaçaments, la contaminació i la congestió sense perjudicar el teixit productiu de la ciutat i preservant un mode tan rellevant de la ciutat com és la moto.

 

Aquesta tarda s’ha celebrat la reunió del plenari del Pacte per la Mobilitat, l’espai de participació i de diàleg sobre la mobilitat de la ciutat, que funciona des de l’any 1998, i en que el Govern d’Ada Colau i Jaume Collboni han presentat el Pla de Mobilitat Urbana fins el 2024. Al Pacte hi participen i també el grup de Junts per Catalunya, representat per Francina Vila, portaveu adjunta de la formació i la seva regidora en l’àmbit de la Mobilitat.

 

En el seu torn, Francina Vila ha exposat que “acordar el Pla de Mobilitat no és un repte fàcil, perquè hi ha hagut canvis culturals i d’hàbits, accelerats per l’impacte de la pandèmia, i on cal conciliar interessos de molts actors que donen vida i fan la ciutat”. Però per superar aquest repte amb èxit, Vila ha destacat “l’oportunitat que ens donen les TIC, que ens permeten ordenar la ciutat oferint solucions a la mida de les persones, perquè tenim prou informació de com es mouen les persones a Barcelona per planificar i plantejar, des de l’Ajuntament, una ciutat més eficient”. “Per a Junts per Catalunya, parlar de polítiques de mobilitat de la ciutat és parlar de donar solucions als desplaçaments dels que vivim o treballem a Barcelona; solucions eficients, que per a nosaltres vol dir:

– Menys temps

– Menys contaminació

– Menys congestió.”

 

Per la regidora de Junts, “amb l’excusa de la pandèmia i el confinament, el govern municipal ha iniciat una desconstrucció de la ciutat per implementar el seu model de mobilitat, que no és ni majoritari, ni consensuat”. Per Francina Vila, Colau i el seu Govern volen desconstruir “la Barcelona de Cerdà, pensada, planificada i traçada amb criteris oberts, racionals, estètics; també la Barcelona olímpica, que actualitza la ciutat i que entén la importància del disseny, en tots els àmbits, com a eina de transformació, d’innovació, de talent creatiu i de projecció al món; també la Barcelona de l’Alcalde Xavier Trias, que persegueix la renaturalització de la ciutat mirant cap a Collserola, vetlla per la cohesió social i fa intervencions de molta qualitat, com la Diagonal o el Passeig de Sant Joan, uns carrers, com molts d’altres, que van millorar amb la vocació de fer bon urbanisme i perdurable i que es van fer més verds, més passejables”.

 

Francina Vila ha insistit en que “el model Colau és el que es fonamenta en el decreixement econòmic, que és un perill pel benestar de les persones, especialment les més vulnerables, i per la classe mitjana. Les polítiques de mobilitat dels darrers mesos, sembla que s’hagin impulsat, no a favor, sinó en contra, especialment, del teixit productiu de la ciutat, que és un motor molt rellevant i a tenir en compte per sortir d’aquesta crisi post-pandèmia”. “Les mesures de mobilitat impulsades sota el paraigua de l’anomenat urbanisme tàctic, no han pas millorat la ciutat des de molts punts de vista, ans al contrari. Hem vist com es posaven traves a la càrrega i descàrrega, que es tancaven carrers en contra del petit comerç, com a la Via Laietana, com es posava en risc la seguretat viària de les persones amb nous carrils impossibles o nous elements rígids, com els blocs de formigó, al bell mig de la calçada”.

 

En aquest punt, Francina Vila ha recordat que des del grup municipal de Junts per Catalunya “hem exigit que siguin retirats aquest elements de formigó, que encara no hem tingut resposta de l’Alcaldessa, i que si no es fa, ens veurem obligats a seguir totes les vies administratives per revertir aquest tipus de mesures”. “Des de Junts per Catalunya també hem demanat, en moltes ocasions, que el govern compartís informació amb  tots els membres del pacte sobre els canvis de demanda que hi ha hagut per el diferents modes, per saber si el que estava implementant responia o no a les necessitats reals de cada mitjà de transport. I com també hem exigit que es faci un auditoria, des del punt de vista de la seguretat viària, sobre els nous carrils que s’han pintat i que els resultats de la qual siguin públics”.

 

Però al mateix temps que Junts per Catalunya ha estat molt crític en com ho ha fet el Govern de la ciutat, al mateix temps ha treballat pel consens i de forma constructiva. Així, Vila ha exposat iniciatives que ha impulsat Junts, totes elles acceptades per unanimitat i que han rebut el suport de totes les forces polítiques, fins i tot del govern, com són:

– Pla del Vianant

– Pla d’aparcaments

– Pla de Motos

– Pla de Mercaderies

– Pla d’electrificació de flotes

 

En relació al consens que precisament ha marcat els treballs del Pacte per la Mobilitat al llarg dels darrers anys, Francina Vila ha denunciat que “el Govern l’ha trencat. Ha trencat el consens que hi havia en l’àmbit de la mobilitat i en aquest marc perquè ha estat impulsant mesures sense acord polític i social. Ha tirat pel dret,  cosa que no havia passat mai en aquest àmbit,  i està perjudicant a molts col·lectius sense donar alternatives o proposant solucions”.

 

“En aquest sentit i per com estem veient en el que converteixen els carrers de la nostra ciutat, poques expectatives tenim en aquest Pla. Tot i així, per responsabilitat, el llegirem, el treballarem, farem propostes i les hi farem arribar”, ha conclòs Francina Vila.

 

Barcelona, 22 de setembre del 2020

Darreres notícies

Junts a Les Corts impulsa un acord unànime que compromet el Govern Colau a mantenir l’ús del pati per l’escola Paideia mentre dura el tràmit de requalificació

Al Ple del districte de Les Corts, l’executiu municipal accepta els dos Precs del grup de Junts i …

Més informació

Junts impulsa un acord que força el govern Colau-Collboni a pactar amb Interior un pla de saturació policial que eviti els ‘botellots’ massius al ‘triangle lúdic’ del Poblenou

Al Ple del Consell de Sant Martí del mes de desembre, l’Executiu municipal va acceptar els dos Precs …

Més informació

Junts acorda amb el Govern Colau que a cada barri d’Horta-Guinardó hi hagi almenys una àrea de joc infantil accessible i inclusiva

El grup de Junts per Catalunya també aconsegueix al ple del districte l’acceptació d’un altre Prec que compromet …

Més informació

Segueix-nos