Barcelona, imaginem-la junts!

Notícies

Totes les notícies

JuntsxCat arrenca el consens a l’Ajuntament per debatre sobre l’ampliació de l’Aeroport amb garanties de creixement intel·ligent i sostenible

La presidenta del Grup municipal de Junts per Catalunya, Elsa Artadi, aconsegueix pactar una proposició que aprova el Ple municipal i que reclama també un nou model de governança autònom pel sistema aeroportuari català i connexions eficients entre Barcelona, Girona i Reus

 

El Grup Municipal de Junts per Catalunya a Barcelona ha arrancat avui un consens majoritari a l’Ajuntament de la capital catalana per obrir el debat sobre l’ampliació de l’aeroport del Prat amb garanties plenes de creixement intel·ligent i sostenible. La presidenta del Grup municipal de Junts per Catalunya, Elsa Artadi, ha aconseguit pactar una proposició que ha aprovat avui el Consell Plenari i que reclama també un nou model de governança autònom pel sistema aeroportuari català i connexions eficients entre Barcelona, Girona i Reus.

 

Elsa Artadi ha portat aquest matí al ple del Consell Municipal de l’Ajuntament la discussió sobre el futur de l’aeroport de Barcelona-El Prat, una de les infraestructures més importants per l’economia del conjunt de Catalunya, i ha aconseguit llum verda i que s’aprovés amb una gran majoria una proposició que compromet a obrir un debat seré a l’entorn de la seva ampliació. La proposició de JuntsxCat, transaccionada en el seu text final amb els grups del Govern municipal i ERC, i que també ha rebut els vots favorables de Barcelona pel Canvi, recull que el ple de l’Ajuntament acorda:

 

  • Posicionar-se a favor d’un model aeroportuari que garanteixi una major connectivitat i una millora de la competitivitat econòmica de Barcelona, tenint en compte que actualment més de 125.000 llocs de feina i més de 7.600 milions d’euros del PIB català tenen vinculació amb l’aeroport de Barcelona.

 

  • Donar suport a una connexió ferroviària eficient dels aeroports de Barcelona, Girona i Reus.

 

  • Encarregar als serveis tècnics de l’Ajuntament que elaborin un informe on s’analitzin els avantatges i inconvenients de les diferents opcions que permetin que l’aeroport de Barcelona s’especialitzi en rutes de llarga distància.

 

  • Exigir a AENA que qualsevol projecte d’ampliació de la capacitat aeroportuària es faci prèvia anàlisi del seu impacte sobre el medi natural i la biodiversitat de l’entorn del delta del Llobregat i previ informe favorable de la Unió Europea.

 

  • Defensar un nou model de governança del sistema aeroportuari que respecti l’autonomia de gestió de cada infraestructura i amb la participació de l’entorn socioeconòmic del país.

 

En el seu torn d’intervenció, la regidora Elsa Artadi ha agraït la disposició i incorporacions al text final dels grups del PSC i ERC, que ha permet aprovar la proposició, “que té com a objectiu prioritari obrir un debat sobre el futur de la infraestructura més important del país que transcendeixi el debat estèril obert sobre la continuïtat o no del Pont Aeri, i que sí es faci sobre el conjunt de la infraestructura, la necessitat de la seva ampliació, de com aconseguint convertir-la en un veritable hub de connexions amb vols de llarg abast, fer-ho amb garanties de preservació del medi natural i tot des d’una nou model de governança que garanteixi una gestió autònoma i molt més eficaç”.

 

Artadi ha volgut reforçar que bona part de les dificultats que té avui l’aeroport de Barcelona està en el model de gestió, en el marc de l’ens estatal AENA i que fonamentalment promou Barajas en detriment de la instal·lació catalana. Com a exemple ha citat que El Prat té un 14% més de beneficis que Barajas, però en canvi rep la tercera part dels beneficis, mentre igualment es mantenen acords bilaterals amb diferent destinacions internacionals que prioritzen sempre Madrid. La Presidenta del Grup de JuntsxCat ha apostat per recuperar el consens que sobre la necessitat de promoure un canvi de gestió, dotant Barcelona de plena autonomia respecte AENA i amb participació de les institucions i sectors econòmics de Catalunya que es va assolir l’any 2007 en la ja històrica trobada promoguda per l’IESE i amb participació de més de 100 entitats de tot el país.

 

La regidora de JuntsxCat també ha recordat que l’aeroport de Barcelona l’any passat ja va assolir la xifra de gairebé 53 milions de passatgers, molt propera al seu màxim situat en els 55 milions. Davant la necessitat de treballar per afavorir una ampliació de la infraestructura per seguir donant resposta a les necessitats dels diferents sectors econòmics, Artadi ha apostat per millor les connexions ferroviàries amb els aeroports de Girona i Reus, avui infrautilitzats, i que qualsevol actuació que es pugui portar a terme a Barcelona es faci amb ple respecte al medi natural de l’entorn de l’aeroport i del Delta del Llobregat, avui protegit per la legislació europea que fixen les ZEPA i la xarxa Natura 2000.

Darreres notícies

Junts a Les Corts impulsa un acord unànime que compromet el Govern Colau a mantenir l’ús del pati per l’escola Paideia mentre dura el tràmit de requalificació

Al Ple del districte de Les Corts, l’executiu municipal accepta els dos Precs del grup de Junts i …

Més informació

Junts impulsa un acord que força el govern Colau-Collboni a pactar amb Interior un pla de saturació policial que eviti els ‘botellots’ massius al ‘triangle lúdic’ del Poblenou

Al Ple del Consell de Sant Martí del mes de desembre, l’Executiu municipal va acceptar els dos Precs …

Més informació

Junts acorda amb el Govern Colau que a cada barri d’Horta-Guinardó hi hagi almenys una àrea de joc infantil accessible i inclusiva

El grup de Junts per Catalunya també aconsegueix al ple del districte l’acceptació d’un altre Prec que compromet …

Més informació

Segueix-nos