Barcelona, imaginem-la junts!

Notícies

Totes les notícies

Junts denuncia que la manca de rigor i diàleg del Govern Colau-Collboni comporta derrotes judicials que deixen en mans dels tribunals la planificació de la ciutat

El Grup de Junts per Catalunya lamenta que els vots negatius de l’executiu municipal i ERC tombin una proposició a la Comissió d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat que reclamava que les modificacions d’ordenances i urbanístiques es facin amb el suport d’estudis tècnics i consens i participació ciutadana    

 

El Grup municipal de Junts per Catalunya a Barcelona ha denunciat avui que la manca de rigor i diàleg el Govern d’Ada Colau i Jaume Collboni comporta derrotes judicials que acaben deixant en mans dels tribunals el disseny i la planificació de la ciutat. El portaveu del Grup de Junts, Jordi Martí Galbis, ha lamentat que els vots negatius de l’executiu municipal i ERC hagin tombat una proposició a la Comissió d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat que reclamava que les modificacions d’ordenances i urbanístiques es facin amb el suport d’estudis tècnics i consens i participació ciutadana.

 

El portaveu del Grup de Junts a l’Ajuntament, Jordi Martí Galbis, ha portat a debat a la Comissió d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat celebrada aquesta tarda una proposició vinculada als polèmics canvis en el model de mobilitat i urbà de la ciutat de Barcelona que s’estan produint per les decisions del Govern d’Ada Colau i Jaume Collboni. Martí Galbis ha recordat que recentment el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) ha tombat la Modificació de les Normes urbanístiques del Pla general metropolità (PGM) que regulen els aparcaments de Barcelona, una normativa aprovada el 2017, i publicada el 2018, que reduïa les places d’aparcament que es podien fer als edificis nous. Martí ha explicat que Junts, al seu moment, ja hi va votar en contra i va advertir del conjunt de dèficits que tenia la normativa. “Vam advertir que això podia passar. Ara denunciem, una vegada més, aquesta manera de fer urbanisme, però els volem donar l’oportunitat de rectificar. Aquesta obsessió d’anar contra el vehicle privat els ha portat al TSJC”.

 

Martí Galbis ha explicat que la sentència TSJC ha declarat nul·la la norma per dues raons: no inclou justificació de perspectiva de gènere i des del punt de vista urbanístic no van realitzar correctament el procés de participació prèvia, “i això és preocupant”. És per aquest motiu que Junts ha defensat una proposició que instava el Govern municipal a:

 

  • “Explicar d’una forma oberta i transparent el model global de mobilitat que proposa per donar resposta a les necessitats de la ciutat.

 

  • Que aquest Model sigui elaborat i estigui sustentat per Estudis Tècnics seriosos, redactats per experts en mobilitat i urbanisme de reconegut prestigi i d’ampli espectre ideològic, que avaluïn l’impacte sobre la ciutat i ciutadania del Model a aplicar, i proposi mesures i respostes per garantir el bon funcionament de la ciutat.

 

  • Que l’Ajuntament, aturi les iniciatives de modificació de planejament o d’ordenances que tinguin com a objecte un canvi de model de la mobilitat en la ciutat, o suposin un impacte sobre l’actual model, fins que no s’hagi elaborat l’esmentat Estudi Tècnic i hagi estat validat per la ciutadania mitjançant Consulta Ciutadana d’acord amb les normes de Participació Ciutadana que properament s’aprovaran.”

 

La proposició s’ha rebutjat amb els vots contraris del Govern de comuns i socialistes i el grup d’ERC, i Martí Galbis ho ha lamentat. Per al portaveu del Grup de Junts, “el govern municipal de Colau i Collboni actua de manera reiterada sense diàleg ni prou consens polític, i això el porta massa sovint a derrotes polítiques i judicials”. Martí Galbis ha recordat altres sentències que han tombat projectes municipals, com el PEUAT, o d’altres planejaments com el dels clubs cannàbics, el dentista municipal… “Aquesta manera destralera de fer provoca que acabin sent els tribunals els que dissenyen i planifiquen la ciutat, cosa greu; i té una altra derivada: les indemnitzacions que acabem pagant tots els barcelonins”, ha denunciat el regidor Martí.

 

En relació a la modificació de PGM sobre els aparcaments que ha tombat el TSJC, Martí Galbis ha exposat que “esperem que el govern municipal tindrà a punt nou document que solucioni les deficiències de la normativa tombada pels tribunals. Aprofitin el revés per fer les coses ben fetes”. “Facin un estudi seriós del model de mobilitat i sotmetin- lo a la ciutadania”, ha reclamat el portaveu de Junts per Catalunya.

 

Barcelona, 16 de novembre de 2021

Darreres notícies

Junts a Les Corts impulsa un acord unànime que compromet el Govern Colau a mantenir l’ús del pati per l’escola Paideia mentre dura el tràmit de requalificació

Al Ple del districte de Les Corts, l’executiu municipal accepta els dos Precs del grup de Junts i …

Més informació

Junts impulsa un acord que força el govern Colau-Collboni a pactar amb Interior un pla de saturació policial que eviti els ‘botellots’ massius al ‘triangle lúdic’ del Poblenou

Al Ple del Consell de Sant Martí del mes de desembre, l’Executiu municipal va acceptar els dos Precs …

Més informació

Junts acorda amb el Govern Colau que a cada barri d’Horta-Guinardó hi hagi almenys una àrea de joc infantil accessible i inclusiva

El grup de Junts per Catalunya també aconsegueix al ple del districte l’acceptació d’un altre Prec que compromet …

Més informació

Segueix-nos