Barcelona, imaginem-la junts!

Notícies

Totes les notícies

El Govern de Colau i Collboni es manté inflexible i tomba la proposta de Junts que demanava avaluar i corregir el nou Pla de mobilitat del Raval

Al Ple del Consell de Ciutat Vella del mes de març, l’Executiu municipal rebutja també el Prec del Grup de Junts per Catalunya que reclamava modernitzar amb vehicles accessibles la línia 120 del Bus de Barri

 

El Govern d’Ada Colau es va mantenir dijous passat inflexible en les seves posicions i va tombar la proposició del grup de Junts per Catalunya que demanava avaluar i corregir les mesures més polèmiques del nou Pla de mobilitat del barri del Raval. Al Ple del Consell de Ciutat Vella del mes de març, l’Executiu municipal va rebutjar també el Prec de Junts que reclamava modernitzar amb vehicles accessibles la línia 120 del Bus de Barri.

 

El grup de Junts a Ciutat Vella, de la mà de la seva consellera-Portaveu Maria Chacón, va portar dijous passat al vespre, durant la celebració del Ple del districte d’aquest mes de març, el debat sobre la polèmica implantació sense diàleg ni consens amb el veïnat, el comerç i les entitats del Raval del seu nou Pla de Mobilitat. En el torn d’exposició de la proposició, Maria Chacon, va argumentar que el districte de Ciutat Vella des del passa mes de gener “ha aplicat uns canvis en la mobilitat del Raval que en bona part no responen a cap lògica de millora de la circulació del barri”. Tot i que el govern municipal assegura que el projecte ha comptat amb un ampli procés participatiu de veïns i veïnes del barri, el cert és que aquests estan preocupats perquè amb els canvis de direcció i amb alguns talls de carrers s’estan provocant nous punts negres, nous punts conflictius on incrementarà el risc d’accidentalitat en el barri, com pot ser el carrer del Pintor Fortuny amb carrer dels Àngels; carrer de la Riera Baixa amb Riera Alta i el carrer del Carme i, per tant, noves zones de perill pel mateix barri. També el món del comerç ha viscut amb preocupació la reducció dels espais per a vehicles i la reducció dels horaris de càrrega i descarrega.

 

El passat mes de febrer, la presidenta del Grup de Junts, Elsa Artadi, amb l’equip tècnic de Ciutat Vella, va mantenir una trobada amb veïnat, entitats i associacions del Raval per treballar un catàleg de mesures i canvis que elevar al Govern municipal en la recerca d’una millora del sistema i de que guanyés tothom en comoditat.

 

D’aquella feina va néixer la proposició que la consellera Chacon va defensar al Plenari de dijous i que advocava per reclamar i concretar que “el govern del Districte avaluí i corregeixi les següents accions que s’han desenvolupat en el marc del Nou Pla de Mobilitat del Raval:

 

  • El canvi de sentit del carrer Torres i Amat entre el carrer Joaquim Costa i la Ronda de Sant Antoni
  • El canvi de sentit del carrer Joaquim Costa entre els carrers Valldonzella i Torres i Amat
  • El canvi de sentit del carrer de la Lluna entre els carrers Ferlandina i Peu de la Creu.
  • Redissenyar la rotonda del carrer Nou de la Rambla.
  • Canviar les places d’aparcament reservades per a persones amb mobilitat reduïda en aquells carrers on a causa del canvi de sentit de la circulació, obliga a aquestes persones sortir pel costat de la calçada.
  • Revertir la concentració del trànsit de sortida pel carrer dels Àngels, un carrer que te quatre escoles, una escola bressol i un futur CAP.
  • Repensar amb els eixos comercials de la zona, la carrega i descarrega i les excepcions a comerços especialitzats i als serveis.
  • Solucionar els problemes de càrrega i descarrega il·legal del carrer d’en Salvadors.
  • Realitzar un informe de mobilitat específic per a gent gran on es recullin accions per protegir la mobilitat segura d’aquest col·lectiu.
  • Revisar els canvis de mobilitat realitzats en els entorns on es troben els serveis d’emergència del Raval: Serveis Sanitaris, Guàrdia urbana, Mossos d’esquadra.”

 

La proposició de Junts va comptar amb els vots favorables de tota l’oposició, però el vot contrari de comuns i socialistes, que van tombar la proposta. Tot i això, el Govern sí que va reconèixer alguns del punts de la proposició de Junts i que revertiran pròximament, com és el del canvi de les places d’aparcament per a persones amb mobilitat reduïda, i que ara han de sortir del vehicle pel lateral que dóna a la calçada, patint inseguretat i doble vulnerabilitat.

 

En segon lloc, la consellera de Junts Maria Chacon va defensar un Prec amb el qual reclamava al districte de Ciutat Vella “instar Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) a la retirada immediata del ‘busito’ model INDCAR-STRADA 4272-4277 i substituir-lo per un model sense cap barrera física en el seu interior”. Chacon va exposar que aquest model de mini-Bus, que dóna servei a la Línia 120 de Bus de Barri, forma part d’una de les sèries més antigues d’autobusos de TMB avui en funcionament i és una de les menys accessibles.

 

Junts reclamava la modernització d’aquesta línia amb vehicles nous i plenament accessibles, donat que els principals usuaris dels busos de barri són persones grans i/o amb diversitat funcional, que fan servir aquest bus perquè enllaça equipaments i els teixit comercial i associatiu de fins a tres barris del districte de Ciutat Vella. El Govern de comuns i socialistes van rebutjar el Prec de Junts, adduint que el baix ús de la línia, d’uns 10 passatgers per hora, no fa viable la modernització. Chacon va respondre que “negant  el Prec en realitat estan negant un transport públic còmode i accessible pels col·lectius de persones que agafen aquest Bus de Barri”.

 

I finalment, i en el marc de les iniciatives que el grup de Junts ha portat conjuntament a tots els plenaris de districte aquest mes de març vinculades a la manca de neteja, Maria Chacon va defensar un Prec en relació “a la xacra que el districte de Ciutat Vella pateix pel que fa a pintades indiscriminades, basades en lletres i altres motius, degradant i enlletgint el paisatge visual”. Majoritàriament aquestes pintades es fan en parets, persianes de locals i en el mobiliari públic donant una imatge de ciutat abandonada, va indicar la consellera de Junts, denunciant que “el patrimoni i els edificis del districte de Ciutat Vella són víctimes d’agressions constant que fan malbé la memòria i menyspreen el que som”.

 

Per aquest motiu, Junts va defensar un Prec que reclama, en concret, al Govern municipal “la creació d’un pla específic per eliminar les pintades en tots els edificis públics i en el mobiliari urbà del districte de Ciutat Vella”. L’executiu municipal va acceptar el Prec exposant que abordaran aquesta problemàtica en el marc del pla “Cuidem Barcelona”.

 

Barcelona, 26 de març de 2022

Darreres notícies

Junts exigeix al Govern Colau-Collboni que actuï per eradicar les plagues de rates que pateixen nombrosos espais públics de l’Eixample

El regidor de grup de Junts per Catalunya, Joan Rodríguez, reclama a l’executiu un augment de recursos per …

Més informació

Junts impulsa una declaració institucional de l’Ajuntament en reconeixement a la tasca de les entitats socials de la ciutat que donen resposta al sensellarisme

El Consell Plenari Municipal acorda per unanimitat una iniciativa que reivindica la feina de la Xarxa d’Atenció a …

Més informació

Junts arrenca el Govern Colau el compromís d’aprovar el Pla de la Moto pendent per treballar sobre seguretat, estacionament, electrificació i vehicle compartit

Al Ple de novembre, el grup de Junts també aconsegueix que l’Alcaldessa accepti arremangar-se i reclamar a AENA …

Més informació

Segueix-nos